برگزاری آیین کهن چیلله گجه سی در تبریز

1402/09/28 - 19:03 - کد خبر: 105056 نسخه چاپی

نصر: آیین کهن چیلله گجه سی با هدف نشان دادن آئین و سنت های دیرینه استان برگزار شد.

به گزارش نصر، جشنواره بومی محلی چله گجسی آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و باشگاه ورزش شهرداری تبریز روز سه شنبه 28 اذر ماه در محل سالن ورزشی شهید اقدمی تبریز برگزار شد. 
غرفه های هر یک از شهرستانهای استان با سفره شب یلدا، آداب، سنن و میراث معنوی آنها برپا شده و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.
میر معصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز در حاشیه این مراسم گفت: عزم جدی برای توسعه و ترویج بازیهای بومی محلی تبریز داریم و با افزایش سلامت عمومی  جامعه و زنده نگه داشتن بازیهای بومی محلی در شهر تبریز می توان چنین آیین هایی را زنده نگه داشت.
وی در ادامه افزود: اخیرا طی مذاکراتی که با هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان داشته ایم، ترویج بازیهای سنتی و کهن تبریز را در دستور کار قرار داده ایم و در همین راستا چند رویداد مشترک هم برگزار کرده ایم که تجربه موفقی بوده است.
گفتنی است در مراسم ادارات ورزش و جوانان شهرستان های آذرشهر، اسکو، تبریز، بستان آباد، سراب، کلیبر، عجب شیر، ورزقان، هریس، هشترود و خوی حضور داشته و مهم ترین سوغات و غذاهای محلی خود را در معرفی کردند.
انتهای پیام/
برگزاری آیین کهن چیلله گجه سی در تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار