نمایشگاه گروهی پیشکسوتان هنرهای کلاسیک تبریز برگزار شد/

تبریز هنرمندانش را حفظ نمی‌کند

1402/09/22 - 09:28 - کد خبر: 104695 نسخه چاپی

نصر: پس از مدت ها، این هفته با نقاشی هایی در گالری لاله روبرو شدیم که دید هنرمندانه نقاشان و رد قلموی استادانه آنها در قاب چوبی، نگاه ها را محو تماشای زیبایی های ساده و دوست داشتنی می‌کردند.

به گزارش نصر، نمایشگاه گروهی پیشکسوتان هنر های کلاسیک در گالری لاله تبریز با آثار ۱۵ تن از هنرمندان تبریزی برگزار شد. «امیر انتصاری» مدیر گالری لاله تبریز در خصوص هنرمندان حاضر در این نمایشگاه گفت: مدتی بود که ایده برگزاری این نمایشگاه را داشتیم. چند سالیست که آثار کلاسیک اساتید را در نمایشگاه ها نمی بینیم. خیلی از اساتید از دوران کرونا تا امروز نمایشگاهی از آثارشان نداشتند. حضور استاد سلیمان‌پور فرصتی بود که غنیمت شمرده و این نمایشگاه را برگزار کردیم.
وی در خصوص آثار استادان زنده یاد تبریز گفت: آثار اساتید زنده یاد «رفیع موتمنی طباطبایی»«فیروز نخجوانی»«محمد رضا ایرانی» و « مرتضی نخجوانی» را از مجموعه داران و خانواده های آنها جمع آوری کردیم. تقریبا از هر یک از اساتید، یک اثر به نمایش گذاشته شده است. 
استاد «جواد سلیمانپور» متولد ۱۳۴۳ در تبریز، ساکن شهر استانبول و رئیس انجمن نقاشان پاستل ترکیه است. ۱۰ تابلوی بی نظیر وی از روسای جمهوری ترکیه، بر دیوارهای قصر چانکایا، کاخ ریاست جمهوری ترکیه، در آنکارا آویخته شده و در معرض دید رهبران میهمان جهان قرار گرفته است. استاد سلیمانپور دارای مقام جهانی در نمایشگاه پاستل ژورنال آمریکا در سال ۲۰۰۹ و  همچنین مقام اول در تمام رده های هنر در سال ۲۰۲۰ است. نقاشی این استاد بزرگ برای طراحی پوستر این نمایشگاه استفاده شده است.
«جواد سلیمانپور» در خصوص حضورش در نمایشگاه اذعان داشت: این نمایشگاه بعد از دوسال با هماهنگی آقای انتصاری برگزار شد و امروز، حضور آثار پیشکسوتان این عرصه است که قدر و ارزش نمایشگاه را مشخص می‌کند. بنده هم این روزها در تبریز بودم و فرصتی شد تا با تک اثر پرتره« استاد شهریار »که با پاستل گچی کار شده، در این نمایشگاه شرکت کنم. از روز اول شاهد حضور علاقه‌مندان و استقبال مردم بودیم.
نظر وی را در خصوص فضای فرهنگی هنری تبریز پرسیدیم: در این شهر اساتید و هنرمندان بزرگی داریم ولی تبریز آنها را حفظ نمی‌کند! نمی دانم علتش ناتوانی است یا بی توجهی؟! گویا نمی‌توان به دور از دید تجاری و فقط با ارزشی هنری به هنرمند بها و اعتبار داد. به نظرم خرید آثار هنرمندان و حمایت از آنها، انگیزه ای مضاعف برای ماندن و آفریدن آنها در این شهر ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/
تبریز هنرمندانش را حفظ نمی‌کند فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار