میانگین سرعت در آذربایجان شرقی بیشتر از میانگین کشوری

1402/09/08 - 17:31 - کد خبر: 103757 نسخه چاپی

نصر: میانگین سرعت وسائط نقلیه در معابر درون شهری استان آذربایجان شرقی پنج کیلومتر بر ساعت بیشتر از میانگین کشوری اعلام شد.

به گزارش نصر، رئیس پلیس راهور استان از بالا بودن میانگین سرعت وسائط نقلیه در معابر درون شهری خبر داده و افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده در سطح کشور میانگین سرعت وسائط نقلیه معابر درون شهری استان 5 کیلومتر بر ساعت بیشتر از میانگین کشوری است. 
سرهنگ فریدون قنبرزاده تصریح کرد: میانگین سرعت وسائط نقلیه در سطح کشور 79.5 کیلومتر بر ساعت بوده که این میزان در آذربایجان شرقی 84.5 کیلومتر بر ساعت می باشد.  
وی تاکید کرد: تجزیه و تحلیل تصادفات استان آذربایجان شرقی نیز موید همین موضوع است یعنی سرعت غیر مجاز عامل 26 درصد از تصادفات فوتی استان می باشد. 
این مقام انتظامی تصریح کرد: سرعت غیر مجاز باعث کاهش میدان دید راننده و تقلیل زمان عکس العمل راننده شده و شدت صدمات وارده به راننده و سرنشینان را افزایش می دهد. 
وی در خاتمه ضمن تاکید بر سلامت و ایمنی در رانندگی و کاهش تصادفات، مشارکت همگانی و همراهی شهروندان و هم استانی های عزیز را در رعایت سرعت مجاز جهت کاهش تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی درسطح استان خواستار شد.
انتهای پیام/
میانگین سرعت در آذربایجان شرقی بیشتر از میانگین کشوری حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ؟   6 ماه پیش  

سرعت میانگین 84 در معابر درون شهری؟! مطمئنی؟!
پژوهشیار