مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

برای توسعه صادرات مشکلات قانونی داریم 

1402/09/02 - 10:30 - کد خبر: 103260 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: علی رغم ظرفیت های بزرگ برای صادرات، با مشکلات قانونی در این زمینه مواجه هستیم که لاینحل ماندن آنها برای تولید و صادرات مشکل ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار نصر، محمدجعفر عظمایی دقایقی پیش در بیست و هفدمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران در تبریز، افزود: این همایش یکی از برنامه‌های راهبردی کشور بوده که تصمیم ساز و مورد توجه دولت و بخش خصوصی بوده است و امروز این همایش مهم در تبریز بیست و هفتمین دوره خود را طی می‌کند.
وی ادامه داد: مشکلات بخش تولید و صادرات در عرصه ملی است و مشکلی در سطح استانی نیست که آن را حل نکنیم. همگرایی مسئولان استانی و بخش خصوصی در این زمینه ستودنی است.
عظمایی ادامه داد: ما از ظرفیت ستاد تسهیل تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات پیش رو استفاده می‌کنیم، اما علی رغم این ظرفیت ها با مشکلات قانونی هم مواجه هستیم که لاینحل ماندن آنها برای تولید و صادرات مشکل ایجاد می‌کند.
وی گفت: عدم تخصیص ارز به واحد‌های تولیدی صادرات محور و مشکلات موجود در بحث ایفای تعهدات ارزی مشکلات جدی در حوزه تجارت و صادرات را ایجاد کرده است و این مشکل جدی رغبت برای صادرات را کم کرده و فضا را برای تجارت غیرقانونی فراهم کرده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: بانک مرکزی و دستگاه‌های مربوطه با همکاری یکدیگر می‌توانند با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود این مشکلات را حل کنند.
عظمایی گفت: بنده به عنوان متولی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هیچ اختیاری برای حل این مشکلات تجار و صادرکنندگان ندارم و ادامه این مسأله ها در صادرات موجب کاهش سهم ما در صادرات و در نهایت کاهش صادرات غیرنفتی کشور خواهد داشت.
وی هدف گذاری ما در سال جاری برای صادرات غیرنفتی ۱.۶ میلیارد دلار است و ما در بحث صادرات محصولات پتروشیمی و صنعت فرش مشکلاتی داشتیم که صادرات استان را دچار مشکل کرده بودند که تلاش کردیم این مشکلات را حل کنیم و تا پایان سال نتایج آن در ارقام صادرات استان نمایان خواهد شد.
انتهای پیام/
برای توسعه صادرات مشکلات قانونی داریم  محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار