فرمانده سپاه عاشورا:

زمان برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی تغییر کرد

1402/09/01 - 10:41 - کد خبر: 103187 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد: زمان برگزاری کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی که قرار بود آبان ماه برگزار شود، تغییر کرد.

به گزارش نصر، سردار اصغر عباسقلی زاده برگزاری چنین کنگره ای را مستلزم صدور مجوزهای لازم و کافی از سوی نهادهای لشکری و کشوری بیان و اظهار کرد: تصمیم گیری نهایی درباره زمان دقیق این کنگره توسط شورای سیاست گذاری تایید و اعلام می شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس آخرین تصمیم برای زمان برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی دهه آخر آذر ماه امسال است .
عباسقلی زاده با اشاره به همکاری و هماهنگی مناسب بین نهادها، سازمان ها و ارگان مختلف با دبیرخانه کنگره برای برگزاری باشکوه و مطلوب، یادآور شد: در حال حاضر کمیته های ۲۶ گانه این کنگره فعالیت های خود را انجام می دهند که روسای کمیته ها مدیران ارشد دستگاه های اجرایی و دبیران آن نیز از فرماندهان سپاه عاشورا هستند.
وی از دست دادن زمان را یکی از دلایل اصلی عقب افتادن کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: بازرسانی که از تهران برای برآورد و رصد میدانی به تبریز آمده بودند، به تعویق افتادن یک ماهه این رویداد را تایید کردند.
عباسقلی زاده برگزاری کنگره های شهدای استان ها هر پنج سال یکبار را جزو تکالیف دستگاه ها و نهادهای مختلف برشمرد و از ایجاد دبیرخانه دائمی در مرکز استان ها به همین منظور خبر داد.
وی ادامه داد: این در حالی است که کنگره اول شهدای آذربایجان شرقی حدود ۲۸ سال قبل برگزار شده بود که تاخیر چندین ساله در این خصوص به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و این استان با تمام توان خود را برای برگزاری دومین کنگره آماده می کند.
فرمانده سپاه عاشورا فضاسازی محیطی را یکی از مهمترین اقدامات کمیته های کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: طی روزهای آینده مردم استان شاهد تغییر و تحولات مثبت و مهم در این زمینه خواهند بود.
آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد ۱۰ هزار شهید ، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.
انتهای پیام/
زمان برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی تغییر کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار