فرمانده انتظامی مراغه خبر داد:

کشف ۳.۵ تن کود شیمیایی قاچاق در مراغه

1402/08/28 - 18:53 - کد خبر: 103067 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی مراغه به کشف سه‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این میزان کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی و از یک دستگاه کامیونت کشف و ضبط شد. 

به گزارش نصر، سرهنگ «توحید فارسی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام گشت‌زنی انتظامی به این کامیونت مشکوک شدند و در بازرسی از آن تعداد ۱۴۰ گونی ۲۵ کیلویی «سولفات پتاسیم» که فاقد مدارک گمرکی و قانونی حمل بود را کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند، تصریح کرد: نیروی انتظامی به صورت جدی با پدیده قاچاق برخورد می‌کند و از شهروندان نیز انتظار دارد در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق یا فعالیت‌های غیرقانونی، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس دهند.
به گزارش ایرنا آن دسته از کودهای شیمیایی که به صورت غیرقانونی وارد یا معامله می‌شود، ممکن است تقلبی باشد و زحمات چندین ماهه کشاورزان را به هدر دهد؛ همچنین در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن است این کودها از کیفیت لازم برخوردار نباشد و مصرف آن به نتیجه مطلوب منتهی نشود.
استفاده از کودهای کشاورزی را باید بخش جدایی‌ناپذیر از کشاورزی دانست؛ کشاورزان از دیرباز به نقش کودها پی بردند و از آنها برای اصلاح خاک و افزایش کیفیت محصولات استفاده می‌نمایند.
در زمان‌های قدیم فقط کودهای ارگانیک در دسترس کشاورزان قرار داشت ولی امروزه به لطف پیشرفت دانش و تکنولوژی انواع کودها با انواع روش‌های تولید و انواع آنالیزها در اختیار کشاورزان قرار دارد.
نکته حائز اهمیت در این میان تشخیص اصالت و سلامت کود می‌باشد و کشاورزان به خوبی این نکته را می‌دانند که استفاده از کودهای تقلبی نمی‌تواند تغییر چندانی در بهبود رشد ایجاد کند و حتی ممکن است نتیجه عکس داده و به محصولات خسارت وارد آورد بنابراین مقابله عوامل انتظامی با قاچاق کود می‌تواند در کنترل عرضه کودهای تقلبی هم موثر باشد.
انتهای پیام/
کشف ۳.۵ تن کود شیمیایی قاچاق در مراغه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار