با همراهی کیوان ساکت و اتابک عطری برگزار می شود؛

شب موسیقی آذربایجانی و ایرانی در تبریز

1402/08/23 - 10:23 - کد خبر: 102790 نسخه چاپی

نصر:«کیوان ساکت» آهنگساز نوگرا و نوازندۀ چیره دست تار و سه تار با همراهی «اتابک عطری» خواننده نام آشنای موسیقی آذربایجانی، ساعت 21 سه شنبه شب، بیست و سوم آبان در تالار مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز در دو بخش موسیقی آذربایجانی و ایرانی کنسرت برگزار می‌کند.

به گزارش نصر، کیوان ساکت در نشست خبری این کنسرت که ظهر دوشنبه در هتل بوتیک اُرُسی تبریز برگزار شد، با اظهار شادمانی از حضور دوباره اَش در تبریز جهت اجرای صحنه ای، به همراهی اتابک عطری در این کنسرت اشاره کرد و گفت: این، اولین بار نیست که با یک هنرمند خوب تبریزی همکاری دارم. تا حالا چند بار در برنامه های داخل و حتی خارج از کشور با خوانندگان و یا نوازندگان این خطۀ فرهنگ خیز و سرشار از استعدادهای هنری، همکاری داشته ام که برای نمونه در آخرین سفر به بلژیک، 3 نوازندۀ حاضر در ترکیب گروه اعزامی به عنوان نوازندگان قارمان، دایره و سه تار، تبریزی بودند و یا یک بار با گروهی که همۀ نوازندگان آن جوانان مستعد تبریزی بودند و خوانندگی کنسرت را هم دکتر فرشید بزرگی، از هنرمندان مطرح تبریزی عهده دار بودند، اجرا داشتیم.
ساکت اضافه کرد: حتی یک بار با همراهی استاد رامیز قلی اف، نوازندۀ برجستۀ تار که اهل جمهوری آذربایجان هستند، در تبریز کنسرت داشتم.

 

وی گفت: این بار نیز با خوشحالی در کنار دوست عزیزم آقای مهندس اتابک عطری هستیم که با صدای گرمشان در کنار گروه ما به ایفای آهنگ های آذربایجانی و فارسی خواهند پرداخت.
سرپرست گروه موسیقی وزیری دربارۀ ترکیب هنرمندان حاضر در کنسرت تبریز هم گفت: 5 نفر از اعضای گروه را بانوان هنرمند تشکیل می دهند که خانم ها ندا اعزازی، مرجان مهربان، فرنوش باقری، ارغوان منتظری و طناز اسداللهی، این 5 بانو هستند ضمن اینکه مهدی غلامی نوازندۀ دف، پسرم سیاوش ساکت نوازنده تنبک، پسر دیگرم کیارش ساکت نوازنده تار، سالار زمانیان نوازنده تار و علی محمدی نوازنده تار باس از دیگر اعضای گروه هستند.
ساکت عنوان کرد: در کنسرت تبریز از سازهای دف، تار، تنبک، عود، تار باس، قانون، فلوت، کمانچه و ... استفاده می شود. 
وی دربارۀ آهنگ هایی که در کنسرت تبریز اجرا خواهد شد نیز گفت: در این کنسرت چند آهنگ از ساخته‌های من و چند آهنگ آذربایجانی برای مخاطبان اجرا می‌شود و نکتۀ متمایزکنندۀ این کنسرت آن است که آهنگ هایی که ساخته و تنظیم من هستند و قرار است اجرا کنم، هیچ کدام تاکنون در تبریز ارائه نشده است.
این آهنگساز مطرح کشورمان با بیان اینکه امیدوارم با ارائۀ کارهایم بتوانم تاثیر مثبتی بر روی نسل جوان بگذارم، گفت: در وانفسای بحران هویت جوانان، فقط «آشنایی فرهنگی» است که می تواند جوانان را از این بحران نجات دهد و کاری که من ارائه می کنم، در چارچوب همین نسخۀ نجات بخش قابل ارزیابی است و امید دارم این تلاش ها قرین موفقیت باشد.
اتابک عطری، خوانندۀ کنسرت امشب گروه وزیری هم در این نشست خبری با تمجید از شخصیت هنری و فلسفی کیوان ساکت و ابراز مسرت از فرصت شکل گرفته برای همکاری با او گفت: استاد ساکت جزو معدود اساتید موسیقی و در زمرۀ اندک موزیسین های ایرانی هستند که صاحب یک تفکر فلسفی بوده و موسیقی را صرفاً به خاطر خود موسیقی ارائه نمی کنند بلکه اجراهای ایشان حاوی پیام های عمیقی است که نشان می دهد پشت این آثار تفکری وجود دارد.
وی گفت: بر این اساس احساس می کنم اگر بنده توان فنی و تکنیکی داشته باشم و بتوانم از نقش حساسی که بر عهده ام گذاشته شده، برآیم، کنسرت سه شنبه شبِ تبریز یکی از ماندگارترین و استثنائی ترین اجراهای صحنه ای خواهد بود و لذا افتخار می کنم که در ترکیب گروه هستم.
عطری، دربارۀ فروش بلیط کنسرت تبریز هم اظهار کرد: این کنسرت فقط در یک سئانس اجرا می شود که تقریباً تمام بلیط های آن به فروش رفته است.
وی دربارۀ آهنگ های در نظر گرفته شده برای اجرا در این کنسرت نیز اظهار کرد: کنسرت تبریز را با قطعۀ «هامون» آغاز خواهیم کرد و با سه تصنیف «یادگار خون سرو»، «گل های افسرده» و «دریا» که به غایت زیبا و دلنشین هستند، ادامه خواهیم داد و «شادی آزادی» پایان بخش این قسمت از اجراها خواهد بود. در بخش موسیقی های آذربایجانی هم قطعات معروفی مانند «ریحان»، «منیم غملی گورونمییم»، «ساحل بویو» و «یاشا» تقدیم مخاطبان خواهد شد.
انتهای پیام/
شب موسیقی آذربایجانی و ایرانی در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار