شهردار منطقه دو تبریز مطرح کرد؛

ضرورت معرفی تاریخ آذربایجان به نسل جوان

1402/08/14 - 20:09 - کد خبر: 102393 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه دو تبریز گفت: ما ملزم هستیم در جهت شناساندن مفاخر تبریز و آذربایجان به نسل جدید کوشش کنیم و قدم‌های موثری برداریم. ما باید برای نوجوانان عزیز کار کنیم، آن‌ها نیاز دارند که با تاریخ پرافتخار تبریز بیشتر آشنا شوند و این وظیفه سنگینی بر دوش ماست.

به گزارش نصر، موسی علی‌پور زنوزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری نمایش «ثقه‌الاسلام» که در خانه تاریخی ثقه الاسلام تبریز برگزار شد، افزود: شهرداری تبریز برای حوزه فرهنگ و هنر ارزش ویژه‌ای قائل است و ما در منطقه دو ۵۲ برنامه فرهنگی برای امسال با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای اجرای پروژه‌های فرهنگی نیز بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.
وی با اشاره به روی صحنه رفتن نمایش «ثقه الاسلام» در تئاتر شهر تبریز، ادامه داد: این اثر فاخر نمایشی برای آگاهی نسل جوان و نوجوان ما درباره تاریخ پرافتخار آذربایجان و تبریز بسیار موثر خواهد بود.
علی‌پور گفت: برای اولین بار شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی بصورت مدون بودجه ریزی و برنامه‌ریزی کرده است و امیدوارم در حوزه فرهنگی بتوانیم با عملکرد مناسب نقشی راهگشا و تأثیرگذار داشته باشیم.
وی افزود: ما به دنبال پر کردن فرم عملکرد و سین برنامه‌ها نیستیم و برنامه های موثر و فرهنگ‌ساز را در برنامه و اولویت داریم.
شهردار منطقه دو تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص ساماندهی المان‌های فرهنگی در سطح شهر و طراحی و اجرای نمادهای فرهنگی فاخر در تبریز گفت: واقعیت این است که در بحث المان‌های فرهنگی تا کنون ضعیف عمل کرده‌ایم، اما اراده کرده‌ایم که در این حوزه کارهای جدید و موثری به انجام برسانیم و برنامه‌ریزی لازم هم در این خصوص انجام شده که بزودی مردم نتایج آن را خواهند دید.
علی‌پور افزود: ما ملزم هستیم در جهت شناساندن مفاخر تبریز و آذربایجان به نسل جدید کوشش کنیم و قدم‌های موثری برداریم. ما باید برای نوجوانان عزیز کار کنیم، آن‌ها نیاز دارند که با تاریخ پرافتخار تبریز بیشتر آشنا شوند و این وظیفه سنگینی بر دوش ماست.
وی ادامه داد: همین اثر نمایشی «ثقه‌الاسلام» یکی از این آثار ارزشمند است که با حمایت شهرداری تبریز به روی صحنه تئاتر تبریز خواهد رفت و امیدوارم مردم تبریز این اثر فاخر را ببینند، بپسندند و حمایت کنند. 
شهردار منطقه دو تبریز گفت: تئاتر یکی از هنرهای پایه است و هر جامعه‌ای که از هنر تئاتر استقبال و حمایت کند، جامعه‌ای توسعه یافته است، چرا که تئاتر در بستری برای انتقال مفاهیم، فرهنگ، اندیشه و تاریخ است.
علی‌پور گفت: نمایش ثقه الاسلام از دوم آذر به مدت ۱۰ شب روی صحنه تئاتر تبریز خواهد رفت و مخاطبان می‌توانند بلیط تماشای این نمایش فاخر را بصورت رایگان تهیه کنند.
انتهای پیام/
ضرورت معرفی تاریخ آذربایجان به نسل جوان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار