مدیرمخابرات منطقه‌ای استان خبر داد:

فیبر نوری آذربایجان شرقی در سکوی پنجم کشوری/ ۱۲ هزار کیلومتر فیبرنوری در استان

1402/08/13 - 19:27 - کد خبر: 102324 نسخه چاپی

نصر: مدیر مخابرات منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی از نظر رتبه فیبرنوری زیر رتبه‌های پنج کشوری است.

به گزارش نصر، سیاوش شهبازی در نشست خبری مخابرات منطقه آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی فیبرنوری با اشاره به اینکه این روز در تاریخ چهار نوامبر به منظور توجه به اهمیت فیبرنوری در ارتباطات نوری و ارتباطات دیجیتال جهانی برگزار می‌شود،گفت: تولد چارلز(دانشمند چینی)  به عنوان روز جهانی فیبر نوری انتخاب شده است چرا که  در کل جهان موضوع ارتباطات در لایه وجودی بشر رسوخ کرده است و باید به اهمیت آن پی برد.
وی با اشاره به اینکه مخابرات متولی اصلی ارتباطات در کشور است و گسترده‌ترین شبکه خاورمیانه با عنوان بزرگ‌ترین اپراتور در حال فعالیت است، گفت: ۱۲ هزار و ۱۰۶ کیلومتر فیبر در استان وجود دارد و بیش از یک هزار و 800 کیلومتر فقط در شهر تبریز پیاده سازی شده است. 
مدیرمخابرات منطقه‌ای استان با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی هاب منطقه است و اینترنت به استان‌های دیگر نیز از این مسیر منتقل می شود، اضافه کرد: وجود ۲۸ مرکز مخابراتی در تبریز وجود دارند که هر لحظه در حال بازبینی و بررسی هستند. 
وی اضافه کرد: اکثر سازمان‌ها در شهرستان‌ها و مراکز استان به فیبر متصل هستند و تمام فرمانداری، استانداری، ثبت احوال و هزاران جای دیگر به فیبر نوری وصل هستند.
شهبازی اضافه کرد: دو هزار و ۲۴۵ سازمان به فیبر نوری متصل هستند که بیش از پنج هزار خدمات به این سازمان‌ها داده می‌شود. 
وی به انعقاد قرارداد برای توسعه فیبر نوری در مناطق شهری و مساکن مسکونی اشاره کرد و گفت: این قرارداد منجر کسب رضایت مشتریان خواهد شد و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت. 
وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات الکترونیکی مجلس شورای اسلامی گفت: بستری که برای روستاها  برای شرکت در انتخابات ایجاد می‌شود توسط مخابرات است به طوری که در استان دو هزار و ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که در  یک هزار و یکصد روستا اینترنت خانگی ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۰ کیلومتر فیبر شهری و بین شهری کار شده است و در حال بهره‌برداری است،گفت: ۶ هزار و ۷۸۶ کیلومتر از شبکه فیبر نوری را بخش روستایی تشکیل داده است.
مدیرمخابرات منطقه‌ای استان با اشاره به تجرای پروژه نجما، "نهضت ملی جهادی فیبرنوری شرکت مخابرات ایران" گفت: این پروژه با چهار طرح در حال انجام است و آغاز بهره‌برداری از این پروژه در کل کشور در استان آذربایجان‌شرقی شروع شد.   
وی با اشاره به رتبه پنج استان در توسعه یافتگیفیبرنوری، افزو:  استان آذربایجان‌شرقی در کشور وضعیت خوبی از لحاظ وجود شبکه‌ها دارد و در حال حاضر در دوره گذر از کابل مسی به نوری هستیم.
وی گفت: پروژه نجما نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت که ۲۰۰ میلیارد از این هزینه‌ها انجام گرفته است.
انتهای پیام/
فیبر نوری آذربایجان شرقی در سکوی پنجم کشوری/ ۱۲ هزار کیلومتر فیبرنوری در استان گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار