گزارش نصر از همایش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه نبی اکرم (ص)؛

دانشجوی امروز؛ عضوی از جامعه جهانی دانش بشری است

1402/08/09 - 19:02 - کد خبر: 102137 نسخه چاپی

نصر: ویژه برنامه دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی نبی اکرم (ص) صبح امروز در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، سید محمدرضا میلانی، رئیس موسسه آموزش عالی نبی اکرم در این مراسم از مقام دانشجو تجلیل کرده و گفت: من همواره خود را دانشجو و هم کلاسی دانشجوهای کنونی می‌دانم. تفاوت دانشجوی امروز و دانشجوهای قدیم در این است که امروزه دانشجویان عضوی از جامعه جهانی دانش بشری اند و دایره ارتباطاتشان گسترده است و همین باید موجبات افزایش ظرفیتشان در عرصه ی علم و تحقیق را فراهم کند. 
وی تصریح کرد: نگاه دانشگاه ما به دانشجویان هم از این وسعت دید برخوردار است.
وی ضمن تقدیر از دانشجویانی که برگزاری مراسم را بر عهده داشتند، اظهار داشت: در این دانشگاه جشنواره های تئاتر،فارغ التحصیلی و استعدادیابی و ... هم هر ساله برگزار می‌شود که اکثر مسئولیت ها را دانشجویان رشته های مختلف عهده دار می شوند.
 

میلانی از محدودیت در ارایه سرفصل های تدریسی به دانشجویان ابراز تاسف کرده و گفت: در این ایام مجبوریم طبق این سرفصل ها پیش برویم ولی در این موسسه بخش توانمند سازی برای اولین بار به دانشجویان اختصاص یافته تا متناسب با سلایق و علایقشان دروس جدید و متفاوتی بیاموزند و بتوانند وارد بازار کار شوند تا موقع فارغ التحصیلی، بازار کار را بشناسند و درآمد داشته باشند. این اشتیاق دانشجوست که باید دامنه علایقش را باز شناسد و برای رسیدن به هدف دست به انتخاب بزند. 
 

گزارش خبرنگار نصر می افزاید؛ در ادامه بهزاد شالچی؛ رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه تبریز؛ گفت: طبق تعریف WHO سلامت روانی به تنهایی نداشتن بیماری نیست. علاوه بر آن، داشتن مهارت در بالا بردن کیفیت زندگی است. این مسئله در زندگی دانشجویی بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه سلامت روان در زندگی دانشجویی را در سایه توسعه ی چند مهارت دانست و اذعان داشت: در دوران دانشجویی با شرایط استرس زای جدیدی مواجه می‌شویم که باید ضمن مراقبت از علائم مشکلات روانی، با کسب مهارت ها از داشته هایمان لذت ببریم. مهارت هایی چون کسب خودآگاهی در راستای تجربه ی حیات اصیل، مهارت ارتباطی  و مهارت مدیریت هیجانی.
این متخصص روان‌شناسی در ادامه افزود: سه نیاز اساسی که ارضای آن در انسان موجب به‌زیستی روان ‌شناختی می‌شود  «خودمختاری،بالندگی و ارتباط همدلانه» است که دانشگاه نبی اکرم در پی تقویت و برآورده سازی این نیاز ها در دانشجویان است.
امید است روزی تمام دانشگاه های دنیا فارغ از متخصص، انسان پرورش بدهند. 
گزارش نصر حاکی است؛ در این مراسم به معرفی دانشگاه، مراکز و مسئولین آن و  ۹۵ دانشجوی راه یافته به مقاطع بالاتر پرداخته شد. تئاتر و موسیقی زنده توسط دانشجویان اجرا شد.
 

در پایان، انجمن علمی مترجمی زبان دانشگاه نبی اکرم از اختتامیه دومین دوره مسابقه ی علمی زبان با نام UCNA‌‌‌‌SLAM خبر داد که در روز ۱۸ آبان ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن شمس نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد. 

گزارش از فائزه بنی نصرت
انتهای پیام/
دانشجوی امروز؛ عضوی از جامعه جهانی دانش بشری است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار