مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛

تصفیه خانه فاضلاب «خوشه مهر» بناب آماده بهره برداری است

1402/08/07 - 15:04 - کد خبر: 102005 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: تصفیه خانه فاضلاب، شبکه جمع آوری و خط انتقال شهر « خوشه مهر » در شهرستان بناب به عنوان پانزدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان آماده بهره برداری است.

به گزارش نصر، محمد خانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت تاسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، نقش مهمی در افزایش بهداشت محیط و جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی دارد، افزود: برای ساخت این تصفیه خانه یک هزار میلیارد ریال از محل طرح های عمرانی و منابع داخلی هزینه شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت این تصفیه خانه ۷۷۰ متر مکعب در شبانه روز است و جمعیت ۶ هزار و ۳۲۶ نفری را تحت پوشش قرار خواهد داد.
خانی اهداف اجرای این طرح را جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، ایجاد اشتغال متناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم، استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: فرایند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع SBR (در این روش از فرآیند لجن فعال، پر کردن و کشیدن در یک مخزن برای دستیابی به چندین فرآیند بیولوژیکی از جمله تصفیه هوازی و بدون اکسیژن و برای تصفیه انواع فاضلاب استفاده می‌شود) است که یکی از اشکال فرایند لجن فعال می باشد و از اصول پر و خالی شدن پیروی می کند و نیاز به ته نشینی اولیه و ثانویه ندارد و از سیستم کنترلی کامپیوتری خودکار استفاده می کند.
بناب از یک بخش به نام مرکزی تشکیل شده و دارای ۲ شهر بناب و خوشه مهر است.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را تحت پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
مصرف سالانه آب در آذربایجان‌شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.
انتهای پیام/
تصفیه خانه فاضلاب «خوشه مهر» بناب آماده بهره برداری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار