معاون استاندار آذربایجان شرقی:

مسوولان آذربایجان شرقی برنامه‌ای برای جذب نیروی کار از کشورهای دیگر ندارند

1402/08/02 - 13:27 - کد خبر: 101742 نسخه چاپی

نصر: معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس سیاست های کلان استان، هیچ برنامه ای برای جذب نیروی کار و کارگر از کشورهای دیگر در این استان وجود ندارد.

به گزارش نصر، «محمد کلامی» روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: واحدهای تولیدی و خدماتی برای تامین نیروی کار باید دو سیاست را راهبری و دنبال کنند که شامل افزایش سهم مشارکت اقتصادی بانوان در فعالیت های اقتصادی و ایجاد زمینه، امکانات و فرصت هاست تا آنان در کنار حفظ وظیفه مادری علاقه مند به فعالیت در واحدهای تولیدی و اقتصادی باشند.
وی اظهار کرد: ایجاد امنیت فضای کار، مهدهای کودک در واحدها و شهرک های صنعتی و سرویس های رفت و آمد راحت از جمله امکانات لازم برای افزایش انگیزه بانوان برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی استان است.
معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سیاست دیگر، اعطای حق و حقوق قانونی ویژه کار است و واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی باید حقوق مادی و معنوی نیروی کار را راعیت کنند تا رغبت برای اشتغال و فعالیت در واحدهای خصوصی افزایش یابد.
کلامی، با بیان اینکه در این استان بخش عمده ای از نیروی کار علاقه مند به خوداشتغالی هستند، ادامه داد: از دلایل این وضعیت، پایین بودن دستمزد و رعایت نکردن حقوق معنوی است که اگر بخش خصوصی این موارد را رعیت کند، رغبت نیروی کار در این واحدها افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه کشوری که به سمت کمبود نیروی کار حرکت می کند باید در شیوه های تولید تجدید نظر کند، یادآور شد: باید از شیوه های کاربر به سمت روش های مکانیزه و سرمایه بر حرکت کرد تا نیاز به نیروی کار در واحدهای تولید کاهش یابد.

سهم مشارکت اقتصادی بانوان در استان ۱۵ درصد است
معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی سهم مشارکت اقتصادی بانوان در استان ۱۵ درصد است، افزود: باید از ظرفیت نیروی انسانی داخل استان برای تامین نیروی کار واحدها و شرکت های تولیدی استفاده کرد و در کنار آن می توان از ظرفیت نیروی کار استان های مجاور بهره برد.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی کار از کشورهای خارجی در واحدهای تولیدی استان خلاف است، اظهار کرد: در صورت مشاهده این مورد در واحدهای تولیدی و شرکت های خصوصی، از سوی مدیریت استان و مراجع قضایی با کارگر و مالک واحد اقتصادی برخورد و جریمه های سنگین لحاظ می شود.

شرکت مس آذربایجان در نیمه نخست امسال هفت هزار میلیارد ریال مالیات پرداخت کرد
معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شرکت مس آذربایجان در نیمه نخست امسال هفت هزار میلیارد ریال در قالب عوارض و مالیات به حساب امور مالیاتی استان واریز کرده است.
کلامی، با بیان اینکه این میزان در مقایسه با کل سال گذشته دو هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، ادامه داد: دولت سیزدهم برای مس سونگون و کلیه معادن برنامه ویژه دارد.
وی با اشاره به اینکه تشکیل شرکت مس قبل از روی کار آمدت دولت سیزدهم ناقص مانده بود، یادآور شد: در سایه توجه رییس جمهور و در سفر دوم آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی شرکت مس آذربایجان تشکیل و اعضای هیات مدیره آن نیز مشخص شد.
معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون پروسه انتقال دارایی های قبل و بعد معدن مس سونگون به شرکت مس آذربایجان در حال انجام است.
کلامی، با تاکید بر اینکه ساختار شرکت مس سونگون تشکیل شده و دارای اساسنامه است، افزود: مسائلی که در خصوص استقلال شرکت مس سونگون از سوی برخی افراد مطرح می شود به منظور به انحراف کشیدن موضوع تشکیل این شرکت است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بحث های حقوقی در خصوص سطح انتقال دارایی های این مجموعه در حال انجام است تا در آینده خللی در انتقال آن ایجاد نشود.

ارزش افزوده معدن در آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است
معاون امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حوزه معدن، پیشران توسعه آذربایجان شرقی است، گفت: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ارزش افزوده حوزه معدن در اقتصاد استان بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه دودرصد بود که اکنون به ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.
کلامی، ادامه داد: در زمان کنونی حوزه معادن استان ۵۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده در اقتصاد استان ایجاد کرده است.
مسوولان آذربایجان شرقی برنامه‌ای برای جذب نیروی کار از کشورهای دیگر ندارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار