مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی خبر داد:

حمایت از کشاورزان در قالب کشت قراردادی

1402/07/20 - 20:38 - کد خبر: 101126 نسخه چاپی

نصر: مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی، حمایت از کشاورزان در قالب کشت قراردادی را یکی از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

به گزارش نصر، اکبر رنجگران گفت: بر اساس برنامه حمایتی از کشاورزان، در دولت سیزدهم در قالب کشت قراردادی ۲۰ هزار و ۱۷۷ تن گندم و ۳ هزار و ۵۰۰ تن دانه‌های روغنی تولید شده است.
وی از خرید ۳۱۶ هزار و ۳۴۷ تن محصولات کشاورزی توسط این سازمان در دولت سیزدهم خبر داد.
رنجگران در مراسم بزرگداشت هفته روستا و عشایر در خصوص عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم گفت: سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم ۳۱۶ هزار و ۳۴۷ تن محصولات کشاورزی را به‌صورت توافقی، تضامنی و حمایتی خریداری کرده است.
وی به تأمین و توزیع ۱۴۷ هزار و ۱۸۶ تن نهاده‌های دامی توسط این سازمان در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: تأمین و توزیع ۱۱۳ هزار و ۴۵۰ تن انواع سموم و کود‌های شیمیایی و تولید، فرآوری و توزیع ۱۳ هزار و ۲۰۳ تن انواع بذور اصلاح‌شده از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی در دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی است.
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی ادامه داد: سازمان‌دهی مجامع و ساماندهی ۲۴۰ تعاونی، شرکت و اتحادیه در سال و آموزش ارکان و اعضای تعاونی‌ها و تشکل‌ها به مدت ۳ هزار ۹۹۱ نفر روز از دیگر اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم است.
وی گفت: ما در شب عید به میزان ۲ هزار رو ۶۰۰ تن میوه با قیمت مصوب توزیع کردیم و ۲۵ تن خرید توافقی خرما نیز داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۱۵۰۰ درصد افزایش داشت.
وی از تجهیز، توسعه و احداث ۶ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در این دولت توانستیم ۲۳ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی ۳۱ انبار از محل اعتبارات تملک دارایی تصویب و جذب کنیم.
وی اظهار کرد: ایجاد ۷ واحد مشارکتی آب در شرکت‌های تعاونی تولید و اجرای ۴۰ طرح پایدار شبکه جهت اشتغال پایدار با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۲۸ نفر از دیگر دستاورد‌های این سازمان در دو سال گذشته است.
رنجگران توزیع ۱۹۹ میلیون و ۸ هزار لیتر و جمع‌آوری ۴۰ هزار و ۸۶۸ تن شیر را از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی در آذربایجان شرقی قلمداد کرد و گفت: توزیع ۲۹ هزار و ۹۷۲ تن آرد روستایی و افزایش ۶۸ درصدی خرید گندم نسبت به سال قبل با خرید ۵۸ هزار تن از دیگر اقدامات تعاون روستایی در آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
حمایت از کشاورزان در قالب کشت قراردادی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار