مسئول مرکز اندیشه اسلامی امیرالمومنین (ع) آذربایجان‌شرقی خبر داد:

بازسازی ۱۰۰ روزه مسجد نیمه کاره امیرالمومنین (ع) تبریز

1402/07/13 - 07:52 - کد خبر: 100693 نسخه چاپی

نصر: مسئول مرکز اندیشه اسلامی امیرالمومنین (ع) آذربایجان‌شرقی از مرمت و بازسازی مسجد نیمه کاره حضرت امیرالمومنین (ع) در ظرف یکصد روز خبر داد.

به گزارش نصر، سعید رحیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: مسجد حضرت امیرالمؤمنین (ع) (چایچیلار) واقع در راسته کوچه تبریز پشت درب استانبول، دارای پیشینه ی تاریخی است که در طول سالیان دراز دو بار بازسازی شده است.
وی افزود: متاسفانه پس از آخرین بازسازی در سال ۱۳۵۵، این مسجد به حالت نیمه کاره و نیمه مخروبه درآمده بود و به عنوان انباری مورد استفاده قرار می‌گرفت.
رحیمی در ادامه با بیان قبل از سال ۵۵ از این مکان برای اقامه ی نماز و برگزاری درس خارج فقها و مراجع وقت حاضر در تبریز استفاده می‌شد، ادامه داد: خوشبختانه این مسجد به همت مرکز اندیشه اسلامی امیرالمومنین (ع) استان، با پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین کمک‌های مردمی در ظرف یکصدروز توسط جوانان جهادی مرمت، بازسازی و مورد استفاده نمازگزاران تبریزی قرار گرفت.
مسئول مرکز اندیشه اسلامی امیرالمومنین (ع) استان در ادامه تصریح کرد: بازسازی این مسجد با اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیون تومان از ۲۸ خردادماه امسال آغاز شد و در مورخه هشتم مهرماه سال جاری عملیات بازسازی این مسجد به اتمام رسید.
گفتنی است، مرکز اندیشه ی اسلامی امیرالمؤمنین (ع)، یک مجموعه ی فرهنگی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است که در زمینه های مختلف اعم از علمی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی، تبلیغی، خیریه و مذهبی فعالیت می‌کند که مدیریت و سیاست‌گذاری این مجموعه به عهده هیئت علمی است.
انتهای پیام/
بازسازی ۱۰۰ روزه مسجد نیمه کاره امیرالمومنین (ع) تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار