سرپرست معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در آذربایجان شرقی

1402/07/05 - 12:57 - کد خبر: 100297 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، گفت: آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي 10 نفركاركن و بيش تر سال 1402، در استان در حال انجام بوده و تا 30 آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، فرهاد ذوقی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در برنامه هاي توسعه اقتصادي كشور، بخش صنعت يكي از محورهاي اساسي به شمار می‌رود و در اختيار داشتن آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از اين بخش امري بسيار حياتي است. 
وی افزود: مركز آمار ايران در سال 1402، آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي 10 نفر كاركن و بيش تر و یک تا 9 نفر کارکن (طرح جدید) را به منظور شناخت ساختار صنعتي كشور و استان، فراهم آوردن زمينه اطلاعاتي مناسب براي برنامه ريزي هاي توسعه صنعتي و ارزيابي نتايج اجراي اين برنامه ها و نيز اتخاذ سياست هاي اقتصادي صحيح، در برنامه  اجرا قرار داده است. 
ذوقی تصریح کرد: طرح آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي 10 نفر كاركن و بيشتر از سال1351 به صورت سالانه به جز سال هاي 1356 و 1357 در سراسر كشور اجرا شده است. 
وی افزود: آمارگيري از كارگاه هاي صنعتي 10 نفركاركن و بيش تر سال 1402، با مراجعه به یک هزار و 517 كارگاه صنعتي و آمارگیری از 863 کارگاه دارای یک تا 9 نفر کارکن در سراسر استان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود  بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران تا تاریخ  30 آذر جاری ادامه داشته باشد.
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: ذكر اين نكته ضروري است كه جمع آوري اطلاعات هر سال، پس از نهايي شدن حساب هاي مالي كارگاه هاي صنعتي امكان پذيرخواهد بود؛ بنابراین اطلاعات جمع آوری شده نتیجه فعالیت این کارگاه ها در سال 1401 خواهد بود.
انتهای پیام/
اجرای طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار