فشارها بر هیئت اجرایی انتخابات تبریز؛

تشکیل جلسه فوری برای بررسی مجدد صلاحیت‌ها/ خلا قانونی یا روال مرسوم؟

1398/10/01 - 09:58 - کد خبر: 9977
انتخابات

نصر: طبق اخبار رسیده از منابع موثق، هیئت اجرایی تبریز در اقدامی تعجب برانگیز قرار است جلسه دیگری را برگزار کرده و مجددا به بررسی صلاحیت برخی از داوطلبین رد شده، بپردازد.

به گزارش نصر به نقل از آناج، پس از اعلام نظر هیئت‌های اجرایی انتخابات در خصوص تایید یا رد صلاحیت کاندیداها، اکثر کسانی که توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شده بودند، اعتراض کرده و این اعتراض را در تریبون‌های مختلف بیان کردند.
طبق جدول انتشاری وزارت کشور، داوطلبین رد صلاحیت شده می‌توانند تا چهار روز پس از اعلام نتیجه‌ی بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی، شکایت خود از این تصمیم را به هیئت نظارت استان تقدیم کنند و این هیئت نظارت استان است که مجددا به بررسی صلاحیت داوطلب‌ها خواهد پرداخت.
طبق اخبار رسیده از منابع موثق، تا دقایقی دیگر هیئت اجرایی شهر تبریز در اقدامی تعجب برانگیز قرار است جلسه دیگری را برگزار کرده و مجددا به بررسی صلاحیت برخی از داوطلبین رد شده، بپردازند.
این جلسه در صورتی برگزار می‌شود که در قانون انتخابات، بررسی مجدد تایید صلاحیت‌ها یا رد آن که با رای اعضای هیئت اجرایی و نظر نهادهای چهارگانه به تصویب رسیده تنها با نظر هیئت نظارت استان امکان تغییر دارد و بررسی مجدد توسط هیئت اجرایی جای تعجب بوده و خلا قانونی دارد.
سوال دیگر در خصوص برگزاری این جلسه، مربوط به چرایی تشکیل جلسه مجدد است. پس از رد صلاحیت برخی از چهره های شاخص اصلاح طلبی، بسیاری از روزنامه های طرفدار این جریان فکری در انتقادات تندی به دولت، رد صلاحیت ها را از چشم دولت می‌بینند.
ظاهرا در اثر فشارها بر هیئت های اجرایی، قرار است صلاحیت برخی از افراد باقی مانده نیز تایید گردد تا پس از آن، فشار رد صلاحیت‌ها بر دوش هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان بیافتد.
انتهای پیام/

پژوهشیار