رئیس اداره هواشناسی خلخال؛

دمای هوای خلخال هشت درجه کاهش یافت

1398/09/27 - 11:33 - کد خبر: 9717
بارش برف، برف

نصر: کاهش شدید دمای هوای خلخال موجب بروز پدیده یخ‌بندان در معابر شهری و راه‌های ارتباطی این شهرستان شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رئیس اداره هواشناسی خلخال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار از کاهش هشت درجه‌ای دمای هوای این شهر نسبت به سردترین زمان روز گذشته خبر داد و گفت: با قطع بارندگی برف پدیده یخ‌بندان در سطح شهر و جاده‌های ارتباطی این منطقه غالب شده است.
فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: با کاهش ناپایداری هوا و صاف شدن آسمان خلخال هوای این شهر بشدت رو به سردی گذاشته و در پیش از ظهر امروز به هشت درجه زیرصفر رسید که در مقایسه با گرم‌ترین روز هفته جاری ۱۶ درجه کاهش نشان می‌دهد.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز از بازگشایی ،برف‌روبی و نمک‌پاشی سطح راه‌های برفی و یخ‌بندان این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش راهداران این اداره در حال حاضر به جز راه مسدود شده از برف خلخال به پونل در استان گیلان سایر محورهای ارتباطی اصلی ، فرعی و روستایی شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آن جریان دارد.
معروف خسروی اظهارداشت: به علت بارش برف همراه با کولاک مقطعی ،یخ‌بندان و لغزندگی سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم به همراه داشتن زنجیرچرخ برای استفاده در مواقع ضروری به همه رانندگان عبوری از این محور توصیه می‌شود.
شرکت آب و فاضلاب شهری روستایی خلخال نیز با توجه به کاهش قابل ملاحظه دمای هوا و بروز پدیده یخ‌بندان در منطقه مشترکان آب را به پوشش کنتورها و شبکه‌های لوله‌کشی آب جهت پیشگیری از یخ‌زدگی و ایجاد خسارت توصیه می‌کنند.
خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است.
انتهای پیام/

پژوهشیار