گیربکس ۱۲ سرعته چرخشگر طرح برتر وزارت صمت شد

1398/09/26 - 16:48 - کد خبر: 9671
گیربکس

نصر: طرح پژوهشی تولید گیربکس ۱۲ سرعته خودرو های سنگین شرکت چرخشگر تبریز به عنوان طرح پژوهشی برتر در هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صمت انتخاب شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شرکت چرخشگر تبریز تولید کننده انواع گیربکس های سنگین و سبک بوده و طرح ارائه شده توسط این شرکت از سوی کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری  وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۸به عنوان طرح پژوهشی برتر انتخاب شد.
مدیرعامل شرکت چرخشگر تبریز روز سه شبنه در جمع خبرنگاران در این باره گفت: این پژوهش در سال رونق تولید با هدف داخلی سازی مجموعه های وارداتی و برای رفع نیازهای خودروسازان داخلی انجام شده است.
رجب عباسیان افزود: افزایش تعداد نسبت دنده و نزدیک شدن فواصل نسبت دنده در گیربکس جدید، باعث رانندگی در دنده بهینه و در کارآمدترین دور موتور شده و این عامل همچنین ضمن کاهش مصرف سوخت، کاهش سطح اختلال، راحتی تعویض دنده، موجب افزایش سرعت خودرو و بهبود میزان شیب روی می شود.
وی گفت: پرورش نیروهای متخصص در زمینه طراحی گیربکس، ارتباط با مراکز دانشگاهی ، جلوگیری از خروج ارز به ارزش ۳۵۰۰ دلار به ازای تولید هر دستگاه گیربکس، افزایش ظرفیت تولید و افزایش سبد محصولات شرکت چرخشگر، افزایش ظرفیت اشتغال ، کمک به توسعه صنایع کوچک ، و تحقق اهداف نظام اسلامی در جهت رونق تولید و اقتصاد کشور از مزیت های این طرح پژوهشی است.
شرکت صنعتی چرخشگر تبریز در سال ۱۳۴۷ در منطقه صنعتی غرب تبریز و با هدف تولید و ساخت و واردات  سیستم موتور و محرکه خودروها (موتور، گیربکس، دیفرانسیل، اکسل، جعبه فرمان و غیره ) و ملحقات مربوط به واردات ماشین آلات و ابزار آلات و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی و فروش و صادرات محصولات صنعتی تاسیس شد و در سال ۱۳۵۳ شروع به مونتاژ موتورهای لیلاند دیزلی کرد. 
چرخشگر به عنوان یک واحد صنعتی مادر در سال ۱۳۶۰ شمسی موتورهای لندرور را مونتاژ و پنج سال بعد با شرکت ZF آلمان برای تولید گیربکس سنگین و نیمه سنگین قرارداد منعقد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار