چهارمین جلسه از رویداد ماهانه رویداد تخصصی ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ برگزار می شود؛

قصه شب یلدا با طمع بازاریابی دیجیتال

1398/09/27 - 08:06 - کد خبر: 9645
رویداد تخصصی 9-33

نصر: چهارمین جلسه از رویداد ماهانه رویداد تخصصی ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ با حضور دو متخصص در حوزه بازاریابی دیجیتال در آستانه شب یلدا با محتوایی قصه گونه جمعه 29 آذر سال جاری برگزار می شود.

به گزارش سرویس فناوری نصر، رویداد تخصصی ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ در سه ماه گذشته توانست حوزه بازاریابی دیجیتال را به سبکی نو مورد نقد و بررسی قرار دهد و توجه بسیاری از علاقمندان و فعالان این حوزه را به خود جلب کنید.
چهارمین جلسه از این رویداد نیز جمعه 29 آذر سال جاری در آستانه شب یلدا و با محتوایی متفاوت تر از سه دوره قبل برگزار خواهد شد، در این دوره از رویداد، نقد و بررسی حوزه بازاریابی دیجیتال در قالب قصه و روایت هایی واقعی از تولید محتوا و کسب و کارهای موفق این حوزه بیان می شود.
احسان عبدی پور دبیر اجرایی رویداد تخصصی ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ در گفتگو با نصر با بیان اینکه در چهارمین دوره از این رویداد وب‌سایت فروشگاه اینترنتی سایمان دیجیتال (فروشگاه اینترنتی جهت خرید مطمئن تلفن همراه و لوازم جانبی موبایل) از نگاه تخصصیِ سخنرانان نقد و از منظر بازاریابی محتوایی و بهینه سازی موتور‌های جستجو (سئو) مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: "هادی غیاثی"  وب‌سایت سایمان دیجیتال را از نظر سئو تحلیل و بررسی خواهد کرد و در ادامه نیز "یاور مشیرفر" محتوای این وب‌سایت را مورد نقد قرار می دهد، البته تمامی نقد و بررسی‌ها در این رویداد به منظور کمک به کسب‌وکار و انتقال بهتر دانش و تجربه ارائه‌دهندگان به شرکت‌کنندگان است.
وی با اشاره به اینکه این دو متخصص حوزه بازاریابی دیجیتال دیگر تجربیات خود را نیز در قالب روایت منقل خواهند کرد، گفت: یاور مشیرفر حکایت "سفر مشتری‌های دیجیتال" روای خواهد کرد و هادی غیاثی هم راوی قصه "تکرار" خواهد بود.
عبدی پور اضافه کرد: مهلت ثبت نام برای این دوره از رویداد محدود است و علاقمندان به شرکت در این دوره حتما از وب سایت http://933dm.ir/ ثبت نام خود را انجام دهند.
شایان ذکر است، چهارمین دوره از رویداد تخصصی ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ ساعت 9 الی ۱۳ در سالن همایش های لاله پارک برگزار می شود.
 
در سومین رویداد تخصصی ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ چه گذشت؟!
سومین رویداد تخصصی ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ روز جمعه ۲۴ آبان ماه در سالن همایش‌های لاله‌پارک تبریز با حضور پرشور علاقه‌مندان و متخصصات دیجیتال مارکتینگ و ارائه مهری سیاه‌ریش و وحید ناموری برگزار شد.
وحید ناموری و مهری سیاه‌ریش به ترتیب در ارائه‌های خود به مفاهیمی درباره طراحی UI/UX و تولید محتوا پرداختند و در پایان ارائه‌های خود پلتفرم گفتگوی آنلاین رایچت را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
در ابتدا برنامه الناز نجفی راد، مدیر محتوای رایچت، برای معرفی رایچت بر روی سن رفت. نجفی‌راد از الزام‌های گفتگوی آنلاین و مزایای پلتفرم بومی رایچت گفت. وی با اشاره به اشکالات پشتیبانی تلفنی، به ضرورت وجود پشتیبانی‌های آنلاین اشاره کرد.
وی در سخنرانی خود پلتفرم رایچت را اینگونه معرفی کرد: ((رایچت یک پلتفرم پشتیبانی آنلاین است که در یک تیم چهار نفره در سال ۹۶ فعالیتش را شروع کرده. تیم رایچت اکنون ۱۶ نفره‌ عضو دارد که مانند دوست همیشه همراه یکدیگراند. رایچت کنار کسب‌وکارهاست تا بتوانند پشتیبانی بهتری برای مشتریان خود فراهم کنند.))
بعد از پایان سخنرانی‌های الناز نجفی راد، نوبت به حضور وحید ناموری بر روی سن بود تا درباره طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری بگوید.
وحید ارائه خودش را اینگونه شروع کرد: ((داستان ما از زمانی شروع شد که اجداد ما و شامپزه‌ها راه خود را از هم جدا کردن! به لطف انتخاب مصنوعی توانستیم به ابزارهایی دست پیدا کنیم که باعث پیشرفتمان شود.))
او از سخت‌تر شدن حفظ مشتری با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشتری‌ها گفت و ادامه داد: بستر رایگان اینترنت باعث شد حجم تبلیغات به‌قدری زیاد شود که روابط کسب‌وکارها و مشتریان شکل غیرانسانی به خود گرفت. بعد از این مشکلات شرکت‌ها به دنبال راه حل بودند و کمپانی‌های بزرگی مثل گوگل شروع به ساخت زیرساخت‌های جدید کردند.
وحید از الزام UI/UX در دنیای امروزی صحبت کرد و در ۹ زمینه‌ی illustration، infographic, icongraphy, buttons, tuggles,  layout,  typograhy,  navigation, color system, content   رایچت را نقد و بررسی کرد.
وحید درباره تصویرسازی (illustration) اشاره کرد که: تصویرسازی باید بتواند مفهوم کامل کسب‌وکار را  برساند. از اهمیت یکپارچگی استایل‌ها در انتخاب آیکون‌ها صحبت کرد و در مورد دکمه‌ها (buttons) تاکید داشت که نباید تنوع زیادی در استفاده از دکمه‌ها وجود داشته باشد.
در پایان در مورد اهمیت استفاده از call to action در جایگاه درست صحبت کرد و به سوالات توییت شده، پاسخ داد.
بعد از ارائه وحید، زمانی برای استراحت و شبکه سازی اختصاص داده شد که این زمان فرصت خوبی برای برقراری ارتباط بین علاقه‌مندان و فعالان دیجیتال مارکتینگ بود و همیشه جزو بخش‌های پراهمیت رویداد محسوب می‌شود.
در بخش دوم رویداد مهری سیاه ریش، ارائه خودش را در زمینه بازاریابی محتوایی و تولید محتوا آغاز کرد. مهری یک تعریف از مدیریت اقتضایی را در ابتدا سخنرانی‌اش آورد:
" هیچ راهکاری وجود ندارد که در همه‌ی شرایط پاسخگو و نتیجه‌بخش باشد".
مهری سیاه‌ریش در گفته‌هایش اشاره کرد که بازاریابی محتوایی، بخشی از برنامه‌ی بازاریابی کسب‌وکار شماست. همچنین به نکاتی درباره تاثیر انتخاب بازار هدف درست در میزان فروش کسب‌وکارها اشاره کرد.
قدم اول در طراحی استراتژی تولید محتوا، تعیین هدف و قدم دوم طراحی پرسونا هست. هدف از طراحی پرسونا در واقع جذب کاربر هدف و تبدیل آن به مشتری است. بعد از مشخص شدن استراتژی، باید به تولید محتوا پرداخت. بعد از آن مرحله‌ی توزیع محتوا را باید در پیش گرفت و در آخر محتوای توزیع شده را بررسی و آنالیز کنیم. نتایج آنالیز در بازنویسی استراتژی تاثیر گذاراند و همچون یک چرخه باید تکرار شوند.
این جملات چیکده‌ای از ارائه مهری سیاه‌ریش در سومین رویداد ۹:۳۳ دیجیتال مارکتینگ بود. در ادامه هم به نقد و بررسی رایچت پرداخت و از اهمیت رعایت اصول نگارشی گفت و همچنین تاکید کرد که لحن نوشتار باید در تمامی صفحات به یک شکل باشه. در نهایت به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد و در پنل گفتگو ارائه‌دهندگان و نماینده کسب‌‌وکار حاضر شد.
پنل گفتگو با حضور مهری سیاه‌ریش، وحید ناموری و الناز نجفی راد برگزار شد و پیشنهادات ارائه شده برای بهترشدن رایچت در این دو زمینه توسط سخنران، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارها و نقدهای وارد شده عمیق‌تر و دقیق‌تر بررسی شدند.
بعد از اتمام پنل، طبق رسم همیشگی رویداد، عکس یادگاری با حضور تمام شرکت کنندگان گرفته شد و با هدایای تیم رایچت بدرقه شدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار