رئیس دانشگاه تبریز:

دانشجویان وظیفه خطیری برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دارند

1402/04/11 - 12:43 - کد خبر: 95475
صفر نصراله زاده

نصر: رئیس دانشگاه‌ تبریز گفت: دانشجویان وظیفه خطیر و مهمی برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دارند و برای رسیدن به این اهداف نباید هدف اصلی خویش را فراموش کنند.

به گزارش نصر، دکتر صفر نصراله زاده روز یکشنبه، ۱۱ تیرماه، در مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین دوره اردوی تشکیلاتی و زیارتی، مشهدمقدس تشکل جامعه‌اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ تبریز و بزرگداشت سالگرد شهادت شهید دکتر آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دوتن از یاران امام خمینی(ره) در تالار شهیدشفایی این دانشگاه، گفت: شهادت سید مظلومان و یاران باوفای امام(ره) در جریان انفجار دفتر ریاست‌جمهوری، روزهای سخت و غم انگیزی برای انقلاب و ملت ایران بود که بعد از سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در روز ۶ تیرماه در مسجد ابوذر تهران صورت گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان انقلاب انسان‌های بزرگی چون شهیدبهشتی را از ما گرفت، تصریح کرد: هنوز داغ این درد بر دل ملت ایران باقی مانده است.
نصراله‌زاده با اشاره به بیانات امام خمینی‌(ره) در خصوص شهید بهشتی گفت: « شهید بهشتی یک ملت بود، مظلومانه زیست و خاری بر چشم دشمنان بود».
رئیس دانشگاه‌تبریز در ادامه افزود: شهید بهشتی و دیگر علمای بزرگ انقلاب، آثار ارزشمندی دارند و در این ارتباط به جوانان و به خصوص دانشجویان توصیه می‌شود، با مطالعه آثار آنان در حفظ و پاسداری انقلاب و دستاوردهای آن گام های موثری بردارند.
وی با بیان اینکه شما دانشجویان عضو تشکل‌ها بهترین دانشجویان این دانشگاه هستید، اظهار کرد: داشتن روحیه اسکتبار ستیزی، عدالت طلبی و روحیه میل به ترقی و پیشرفت و مطالبه‌گری از جمله ویژگی‌های شما دانشجویان است که در تحقق و این اهداف پیشگام هستید.
نصراله‌زاده افزود: امروز دشمن سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای منحرف کردن جوانان و به خصوص دانشجویان کرده و باید مراقب توطئه‌های شوم دشمنان باشیم.
حجت‌الاسلام سجاد توفیق‌راد، مسئول نمایندگی مقام معظم‌رهبری در مرکز آموزش شهید قاضی تبریز نیز در این مراسم، داشتن معرفت و شناخت را اولین حرکت و پله به سوی عبادت و نزدیکی به خداوند بیان کرد و گفت: شرط قبولی عبادت، اعمال و رسیدن به کمال و رستگاری ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است.
وی افزود: دشمن برای از بین بردن جایگاه ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری در جامعه ما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند و از این رو تا زمانی که مسئله امامت و ولایت پذیری را جدی نگیریم، دشمن ذهن‌های ما را منحرف و به راحتی جذب خود می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار