رئیس دانشگاه تبریز:

ارتباطات علمی موجب نزدیکی ملت‌هاست

1402/03/23 - 02:47 - کد خبر: 94240
بازدید

نصر:  روسای دانشگاه های تبریز و قبرس طی دیدار و گفتگویی در دانشگاه تبریز، تقویت همکاری‌های علمی و افزایش تعاملات بین المللی را بررسی کردند.

به گزارش نصر، صَفر نصراله زاده در دیدار با دکتر آیکوت رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی با معرفی اجمالی دانشگاه تبریز و اشاره به رتبه‌های درخشان ملی و جهانی این دانشگاه، بر گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی تاکید کرد.
وی از مشترکات فرهنگی عمیق بین دوکشور به عنوان فرصت طلایی برای همکاری‌های علمی یاد کرد و استفاده از ابزار علم  به منظور نزدیکی ملت‌ها بویژه ملّل مسلمان را ضروری دانست و برای همکاری‌های بیشتر و تدام این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد.
در بخش دیگری از این دیدار دکتر آیکوت رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی، با قدردانی از دکترنصراله زاده به سبب فراهم آوردن امکان ملاقات، به معرفی این دانشگاه خود پرداخت.
وی در معرفی دانشگاه مدیترانه شرقی، گفت: این دانشگاه در سال ۱۹۷۹ در جمهوری ترک نشین قبرس شمالی تأسیس شده و درحال حاضر تنها دانشگاه دولتی این منطقه محسوب می‌شود که دارای ۱۰۰ رشته درمقطع لیسانس و بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های متنوع مهندسی, علوم پایه، حقوق و دندانپزشکی و پزشکی است.
دکتر آیکوت در ادامه با اشاره به استاندارد خاص تحصیلی در این دانشگاه افزود: این استانداردها موقعیت ممتازی به این دانشگاه در راستای جذب دانشجو و حضور در رتبه بندی‌های بین المللی از قبیل تایمز و یو اس و شانگهای  داده است.
به گفته رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی در حال حاضر در این دانشگاه ۱۶ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که پنج هزار نفر از آنها دانشجویان خارجی از بیش از ۳۰ ملیت هستند.
دکتر آیکوت همچنین با دعوت از رئیس دانشگاه تبریز برای بازدید از دانشگاه مدیترانه شرقی خواهان ایجاد و تحکیم همکاری‌های علمی با دانشگاه تبریز شد.
در این دیدار دکتر شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی از فراخوان‌های طرح‌های پژوهشی دو کشور ایران و ترکیه و اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد دوره‌های آموزشی مشترک، به موانع و راهکارهای موجود در این زمینه پرداخت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در پایان مقرر شد، زمینه‌های مشترک همکاری به ویژه در خصوص تبادل استاد و راهنمایی مشترک رساله‌های دکتری و نیز برپایی دوره‌های آموزشی مشترک، مشارکت در راه اندازی نشریات علمی مشترک و میزبانی از فرصت‌های مطالعاتی در رشته‌های پرمتقاضی بررسی لازم به عمل آید.
انتهای پیام/

پژوهشیار