مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی خبر داد:

توسعه شبکه ارتباطی همراه اول در آذربایجان شرقی

1398/09/23 - 14:03 - کد خبر: 9403
آذربایجان شرقی، یوسف شکوری

نصر: با اجرای پروژه فاز 8 ، توسعه شبکه ارتباطات سيار « همراه اول » در استان آذربایجان شرقی شروع شده است.

به گزارش نصر، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود : با نصب و راه اندازی 88 سایت جدید BTS  و ارتقاي تكنولوژي 296 سايت موجود در نقاط مختلف استان شبکه همراه اول توسعه بیشتری می يابد.
یوسف شکوری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت : 88 سايت جديد BTS جديد در نقاط پر ترافيك استان نصب و راه اندازي مي شود و همچنين با ارتقای 296 سایت ارتباطات سیار استان به نسل هاي بالاتر تكنولوژي همراه اول ، برخي از نقاط پر ترافيك  شهرهاي استان به نسل 4.5G  و بخشي ازجاده هاي اصلي استان به اينترنت پر سرعت همراه اول تجهيز مي شوند. تجهیز آزاد راه پیامبر اعظم (ص) و جاده تبریز – ارومیه به نسل 3 تکنولوژی تلفن همراه از جمله برنامه های این پروژه است.
وی در ادامه افزود : عملیات اجرایی فاز 8 توسعه ارتباطات سيار  با پيش بيني هزینه ای بالغ بر 1870 میلیارد ریال ، از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران آغاز شده و با تامین تجهیزات لازم انشا اله در نيمه اول  سال 99 به بهره برداری کامل خواهند رسید.
شکوری در این مصاحبه به طرحهای در دست اقدام در روستاهای استان هم اشاره و افزودند: به منظور توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات در روستاهای استان ، 140 سایت جدید در نقاط مختلفی روستایی از محل اعتبارات uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتت در حال اجرا مي باشد و تکنولوژی 27 سایت استان هم از همین محل به نسل جدید تلفن همراه ارتقا می یابندكه با تجهيز و نصب و راه اندازي اين سايت ها تعداد زيادي از روستاهاي استان از سرويس هاي تلفن همراه بهره مند خواهند شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار