وزیر ارشاد:

از تمامی طرح‌های مهم هنرمندان حمایت می‌کنیم

1402/03/18 - 20:54 - کد خبر: 94004
محمدمهدی اسماعیلی

نصر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که از تمامی طرح‌های مهم هنرمندان حمایت می‌کنیم، گفت: از کارهای هنری هنرمندان خطه آذربایجان از چاپ آثار تا اجرای طرح‌های فرهنگی حمایت کرده و امسال نیز اعتبارات فرهنگی در اختیار مدیریت فرهنگی آذربایجان شرقی نسبت به سال‌های قبل تقریبا چندین برابر افزایش یافته است.

به گزارش نصر، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه، ۱۸ خردادماه در دیدار رئیس جمهور با اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در مقبره الشعرای تبریز، اظهار کرد: وقتی از تبریز صحبت می‌کنیم، منظور محدوده جغرافیای فعلی نیست بلکه تبریز منشا جریان ساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای ایران است.
وی افزود: این اهالی فرهنگ و هنر طی یکصد سال اخیر در تمامی حوزه‌های مختلف و مقاطع تاریخ ساز از مشروطه تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پا به پای سرداران دلیر خطه آذربایجان، افتخار آفرینی کرده‌اند.
وی با اشاره به حضور تعدادی از اهالی گرانقدر فرهنگ و ادب در این محفل، ادامه داد: حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه شهر تبریز نیز شخصیت کم نظیری است که مشوق من و همکارانم در حوزه فرهنگ و هنر هستند.
اسماعیلی گفت: در بحث عدالت فرهنگی نگاه ویژه‌ای به آذربایجان داریم و در این راستا بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در یک سال اخیر در اختیار جبهه فرهنگی آذربایجان قرار گرفته است
وی افزود: نزدیک به هفت هزار آذربایجانی در صندوق هنرمندان عضو هستند که شامل بیش از یکصد هنرمند تبریزی دارای درجه یک هنری می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای این خطه درنظر داریم و از سویی بنیاد فرهنگ و هنر و ادب نیز در آذربایجان فعال است که چهار استاندار مناطق آذری زبان به همراه وزارت فرهنگ، مدیریت بنیاد را برعهده داشته و بنای ما از این بنیاد، گسترش ادبیات اصیل فرهنگی هنری آذربایجان است.
وی افزود: باید حوزه فرهنگ و هنر در خطه آذربایجان درخشان تر از گذشته شود و در راستای مسیر ایجاد تمدن ایران اسلامی نقش آفرینی داشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار