فرماندار بیله‌سوار؛

چینی‌ها در بخش شیلات و کشاورزی بیله‌سوار سرمایه‌گذاری می‌کنند

1398/09/23 - 13:57 - کد خبر: 9400
حسن قبادی

نصر: شرکت‌های چینی با توجه به وجود استعدادهای غنی در شهرستان بیله‌سوار از جمله داشتن اراضی زراعی و منابغ غنی آب و همسایگی با جمهوری آذربایجان قصد سرمایه‌گذاری در بخش شیلات و کشاورز ی این شهرستان را دارند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسن قبادی فرماندار بیله‌سوار امروز در حاشیه دیدار با سرمایه‌گذار چینی افزود: با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و لغو ویزای برای گردشگران چینی، تعداد  آنها  در ایران افزایش یافته  و امیدواریم شاهد همکاری‌های موثرتری در زمینه های مختلف با سرمایه‌گذاران چینی باشیم.
وی بیان کرد: این شهرستان به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های کشاورزی و اقلیم مناسب دارای مزیت‌های خاص برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی  و شیلات است  از جمله اینکه در زمینه تولید چندین محصول استراتژیک رتبه ممتاز استانی و کشوری  را دارا می باشد.
وی با بیان اینکه  روابط ایران و چین  در زمینه‌های اقتصادی و تجاری توسعه یافته است، اضافه کرد: حمایت لازم از سرمایه گذاری خارجی در این شهرستان  انجام  می شود.
قبادی به ظرفیت گمرک و پایانه مرزی در بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: تسهیل سرمایه‌گذاری صادرات محور با وجود گمرک و پایانه مرزی در این شهرستان همواربوده و  این شهرستان به دلیل مزیت های بالای اقتصادی مستعد سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه روابط با کشورهای گوناگون است.
فرماندار بیله سوار گفت: بزرگترین واحد پرورش ماهی گرمابی در شمال غرب کشور در زمینی به مساحت ۵۰هکتار در روستای گوردیگل بخش قشلاق دشت این شهرستان در حال انجام  بوده و با با راه‌اندازی آن  ۱۳۶تن ماهی گرمابی در این منطقه تولید خواهد شد.
بنا به این گزارش، ژائو تائو سرمایه‌گذار چینی که جهت همکاری در حوزه شیلات و کشاورزی به شهرستان بیله سوار سفر کرده است در این دیداربا فرماندار این شهرستان گفت: استان اردبیل و شهرستان بیله‌سوار مستعد سرمایه گذاری برای کشاورزی و شیلات  بوده و ظرفیت‌ها برای همکاری کامملا فراهم است .
وی  با بیان اینکه استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاری خارجی در استان استقبال می کند، بیان کرد: در بدو ورود به استان در نشست با مسوولان استانی محورهای سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق مختلف استان مطرح و نقشه راه در حوزه‌های مختلف ارائه شد که نشان از همراهی دولتمردان در راستای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در استان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار