طالب‌زاده در تبریز:

آغاز دوران جدید با رنسانس دروغی بزرگ توسط اروپاییان است

1398/09/24 - 07:59 - کد خبر: 9391
طالب زاده

نصر: تهیه‌کننده و مستندساز تلویزیون گفت: «اروپائیان در کتاب‌های خود رنسانس در اروپا را آغازگر دوران جدید و بازگشت علوم از رم به یونان می‌دانند در حالی که این دروغی بزرگ است.»

به گزارش نصر، "نادر طالب‌ زاده" در همایش عزت، اقتدار و پیشرفت در پرتو گفتمان مقاومت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی حادثه عجیب معنوی بود که پیش آمد، اظهار کرد: شاید نسل فعلی حس کند که این حادثه روزی تمام می‌ شود؛ اما اینطور نیست و با وجود همه سختی‌ ها و روزهای سختی که اکنون وجود دارد، اینگونه نیست که مانند چوبی بسوزد و خاکستر شود.
وی با اشاره به اینکه زمزمه این انقلاب از ۱۰ سال قبل از انقلاب اسلامی بین مسیحی‌ ها بود، افزود: یکی از نویسندگان و بزرگان مسیحی پیش‌ بینی کرده بود که انقلاب عظیمی رخ می‌ دهد و عده زیادی به آن می‌ پیوندند و این اتفاق در جهان اسلام روی داد.
این تهیه‌کننده و مستندساز با بیان اینکه انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و آن اتفاق معنوی منجر به پروسه‌ای شد که آدم‌ها بیدار شوند، تصریح کرد: یکی از آن مطالبی که برای من روشن نبود، این بود که چرا اروپایی‌ ها از ما جلوتر هستند و متوجه شدم قسمتی را اروپایی‌ ها سانسور کردند و همین مبنای ساخت دو سریال برای صدا و سیما شد.
طالب‌ زاده ادامه داد: علم برای مسلمانان بود و ترجمه آن نیز دست مسلمانان بود، در دوران قرون وسطی در دو نقطه اروپا از جمله اندلس و سیسیل که مسلمانان حکومت داشتند، مراکز بزرگ ترجمه ایجاد کردند و این اتفاق را اروپائیان سانسور کردند که مسلمانان چه خدمتی به غرب کردند که باعث بیداری آنها شد.

انقلاب صنعتی اروپائیان ناشی از فراگیری از مسلمانان
وی انقلاب صنعتی اروپائیان را ناشی از فراگیری از مسلمانان دانست و عنوان کرد: اسلام در دوره ائمه، دانشگاه‌ های بزرگی را ایجاد کرد و باید گفت ما موجب بیداری اروپائیان شدیم؛ اما آنچه اروپائیان در کتاب‌ های خود می‌ گویند، این است که رنسانس در اروپا آغازگر دوران جدید و بازگشت علوم از رم به یونان بود، در حالی که این دروغی بزرگ است.
این مستندساز با بیان اینکه اروپائیان علمی را که به آنها منتقل شد، به‌صورت ناقص به مسلمانان تحویل دادند، خاطرنشان کرد: آنها به‌دنبال منفعت بودند که من آن را در دو سریال کار کردم.
طالب‌ زاده اضافه کرد: امروز فرصتی پیش آمده است که خوشبختانه انقلاب اسلامی از ایران بیرون رفته است و  امروز اگر دوران سختی می‌ گذرانیم به‌‌دلیل وجود افرادی است که ویروسی شده‌ اند.

تفکیک آمریکایی‌ ها به اصولگرا و اصلاح‌ طلب ویروس خطرناکی است
وی با بیان اینکه تفکیک آمریکایی‌ ها به اصولگرا و اصلاح‌ طلب در ایران ویروس بسیار خطرناکی است، تأکید کرد: هرسال ضدانقلاب‌ ها شوک جدیدی وارد می‌ کنند؛ اما باید بدانیم که انقلاب اسلامی جاری و از ایران خارج شده و تهدیدی برای کفار است.

دریافت مالیات از افراد سرمایه‌ دار فرار مالیاتی
این مستندساز در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گلایه از افزایش قیمت بنزین یادآور شد: چرا باید کمبود بودجه از بنزین جبران شود؟ این کمبود بودجه باید از قِبَل دریافت مالیات از افراد سرمایه‌ دار که فرار مالیاتی دارند، جبران شود.
طالب‌ زاده بیان کرد: کشورهای آفریقایی به فکر مردم کشورشان هستند که اجازه نمی‌ دهند ماشین‌ های مدل بالا از ۶ صبح تا ۹ شب در داخل شهر تردد کنند؛ اما در کشور ما انواع ماشین‌ های مدل بالا در شهرها حرکت می‌کنند در حالی که بسیاری از این خودورها حتی در آمریکا تردد ندارند و این نشان می‌ دهد در کشور ما نظارت وجود ندارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار