رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری استان زنجان؛

مه غلیظ تردد در آزادراه‌های زنجان به تبریز و قزوین را کند کرده است

1398/09/23 - 09:47 - کد خبر: 9354
جاده، باران، بارش باران، مه و باران

نصر: رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر به دلیل مه غلیظ آزادراه‌های زنجان – تبریز، زنجان – قزوین و جاده‌های ترانزیت دید رانندگان کاهش یافته است و تردد به کندی صورت می‌گیرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: در حال حاضر آزاد راه های زنجان، جاده ترانزیت زنجان – میانه و زنجان – خرمدره – ابهر پوشیده از مه غلیظ است و رانندگان دید کافی ندارند.
به گفته وی، علاوه بر این مسیرها جاده های زنجان – بیجار، زنجان – طارم، نیک پی – ماهنشان، ابهر – خدابنده و زنجان – تهم – چورزق نیز به دلیل مه غلیظ تردد با کندی مواجه و رانندگان دید کافی ندارند.
رییس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: همراه داشتن لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی، مجهز کردن خودروها به چراغ های مه شکن الزامی است.
محمدی یادآوری کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی امروز از استان خارج می‌شود.
به گفته وی، اکیپ راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی و صعب العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
رئیس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت https://141.ir/ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
محمدی افزود: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
 ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
انتهای پیام/

پژوهشیار