مدیركل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی :

شمارش معكوس انتقال كامل مالیات مس سونگون به استان با تشكیل شركت مس آذربایجان

1402/03/06 - 13:07 - کد خبر: 93233
بازدید

نصر: به منظور آشنایی بیشتر با مجتمع مس سونگون و پروژه های مختلف آن، مدیران و فعالان بازار سرمایه در سفر به تبریز از طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع بازدید کردند.

به گزارش نصر، واقف بهروزی، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، در حاشیه بازدید مدیران و فعالان بازار سرمایه از پروژه‌های مجتمع مس سونگون در گفت ‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این بازدید طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون بررسی و پروژه‌هایی که در سفر آتی ریاست جمهوری به استان به بهره ‌برداری خواهند رسید مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
وی افزود: آخرین وضعیت پیشرفت مصوبات سال گذشته در حوزه توسعه معدن مس سونگون از جمله موارد دیگری است که در این بازدید میدانی بررسی گردید. واقف بهروزی افتتاح مجموعه هیپ لیچینگ سونگون را که منجر به تولید کاتد مس برای اولین بار خواهد شد بسیار مهم ارزیابی کرد و هرگونه پیشرفت و توسعه پروژه‌های مس سونگون را عاملی برای رشد و توسعه اقتصادی استان دانست.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با تشریح آخرین وضعیت مالیاتی مس سونگون خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در چند ماه اخیر بیش از 500 میلیارد تومان از مالیات مس سونگون به داخل استان منتقل شده است که امیدواریم با نهایی شدن تشکیل شرکت مس آذربایجان و اعلام این خبر از سوی رئیس‌جمهور، بررسی و رسیدگی به منابع مالیاتی مس سونگون به طور صدر در صد در داخل استان انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار