معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

رشد ۵۷۷ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای

1402/03/04 - 23:14 - کد خبر: 93162
فنی و حرفه ای

نصر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور ۵۷۷ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نصر، «غلامحسین حسینی نیا» روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا گزارشی از اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ به مدت یک سال ارائه کرد و اظهار داشت: در این مدت چهار هزار و ۹۶۵ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صادر شد.
وی افزود: ۲ هزار و ۴۷۸ پروانه تاسیس نیز تمدید شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کاهش زمان صدور مجوز پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد از حدود هشت ماه به سه روز در دولت از مهم‌ترین اقدامات در سازمان فنی و حرفه‌ای بود گفت: این امر منجر شد تا امضاهای طلایی و رانت‌هایی که در این زمینه بود، ساماندهی شود.
وی بیان داشت: همچنین در این دولت شاهد کاهش زمان صدور مجوز پروانه تاسیس مراکز جوار و بین کارگاهی برای صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از دو ماه به سه روز و رشد ۱۷۹ درصدی در این زمینه هستیم به‌گونه‌ای که در این مدت زمان، ۹۸۱ پروانه جدید صادر شده است.
حسینی نیا همچنین از کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز به هفت روز کاری خبر داد و گفت: برای ۹۵۰ هزار و ۳۹۰ نفر از کارجویان، کارآموزان و شاغلین صنایع و صنوف و متقاضیان آزاد سنجش مهارت و گواهینامه مهارت صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: بهبود فرآیند تمدید و تعویض گواهی‌نامه‌های مهارت و اطلاع‌رسانی به ذینفعان از دیگر اقدامات این سازمان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار