معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی؛

مدیران باید پاسخ به مطالبات وحل مشکلات مردم را اولویت خود قرار دهند

1402/03/04 - 14:24 - کد خبر: 93138
تراب محمدی

نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیران باید پاسخ به مطالبات، حل مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند.

به گزارش نصر، تراب محمدی در کارگاه آموزشی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتی‌ها در مراجعات مردم به ادارات رخ می‌دهد، اظهار کرد: مدیران باید پاسخ به مطالبات، حل مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند.
تراب محمدی افزود: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند و به‌عنوان قاضی در مسند امور اداری، جانب عدالت را رعایت کنند.
وی به عدم آشنایی بسیاری از مدیران با مسائل حقوقی اشاره کرده و گفت: مدیران باید با مباحث حقوقی آشنایی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.
محمدی اظهار داشت: در برخی از قوانین، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها نه تنها گره‌ی از مشکلات مردم حل نمی‌شود، بلکه گره‌های کوری هم ایجاد می‌شود که حل آنها مستلزم آشنایی با الزامات حقوقی و قانونی از سوی مدیران است.
وی گفت: همه ما نیازمند رعایت قانون هستیم و نسبت به همدیگر حقوقی داریم که لازم است مراعات شود.
مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: دوره‌های آموزشی امور حقوقی، برای ارتباط مؤثر و مستمر استانداری و دستگاه‌های اجرایی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده و این معاونت نقش مهمی در تدوین لوایح، آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها دارد.
محمدرضا سلطان‌زاده گفت: معاونان "تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی"، "قانون اساسی" و "هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی" و مدیرکل آموزش معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کارگاه‌های آموزشی امروز مباحث مربوط را تدریس خواهند کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار