مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تبریز قطب هنر نمایش کشور است

1402/03/04 - 13:38 - کد خبر: 93134
نمایش

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تبریز را قطب هنر نمایش در کشور عنوان کرد. سید محمدحسین بلاغی در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اظهار کرد: در ایام نورانی دهه کرامت میزبان جمعی از هنرمندان و دلدادگان امام رضا(ع) هستیم و امسال شانزدهمین دوره از جشنواره تئاتر رضوی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، وی ادامه داد: بنا به اذعان اکثر فعالان عرصه نمایش اگر چند مرکز استان شایستگی میزبانی این جشنواره را داشته باشد، بدون شک یکی از آنها تبریز است چرا که این شهر، قطب هنر نمایشی کشور بوده و نه تنها شهر اولین‌ها بلکه شهر بهترین‌ها است و از سوی دیگر دلدادگی مردم تبریز به امام رضا (ع) زبانزد عام و خاص است.
وی با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: مقدمات جشنواره شانزدهم با حضور و مشارکت چند دستگاه اجرایی از آبان ماه سال گذشته به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز شد و خوشحال هستیم ، امسال استقبال خوبی از این جشنواره انجام گرفته و آثار، کمیت و کیفیت مطلوبی دارند.
بلاغی با بیان اینکه امسال شاهد کیفی شدن نمایش‌ها هستیم، گفت: امسال تمامی آثار پژوهشی بوده و بیشتر آن‌ها به موضوع سیره امام رضا(ع) و آثار و برکات حضور ایشان در زندگی مردم ایران اشاره دارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز اساسی داریم تا معارف دینی ما که در جهت مکارم اخلاق هستند، به تعالی اندیشی و اخلاق در جامعه بینجامند و در این راستا رویکرد جدی دولت سیزدهم نیز، حمایت از هنر ارزشی و متعهد است.
بلاغی ادامه داد: امسال در آذربایجان شرقی ۱۰ رویداد نمایشی ملی و استانی اجرا خواهد شد که محوریت و محتوای آنها مربوط به تعالی اخلاق در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، وی افزود: در حوزه تربیت نیروهای جوان در عرصه تئاتر در آموزشگاه‌های هنری تغییراتی اعمال شده و موضوع تربیت، جدی تر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار