استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

مس سونگون پیشران توسعه صنایع آذربایجان

1402/03/03 - 08:26 - کد خبر: 93015
همایش مس سونگون

نصر، استاندار آذربایجان شرقی گفت:  بخش خصوصی در دولت سیزدهم بیش از ۲۵۰ همت سرمایه گذاری در استان کرده و از این رو دعوت کردیم همه ظرفیت های استان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود. 

به گزارش نصر، زین العابدین رضوی خرم ، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران با تبریک دهه کرامت و خیر مقدم به مدیران کشوری گفت: در یک سال گذشته زحمات زیادی توسط مدیران مس سونگون کشیده شده و جایگاه آن به مرتبه ای رسیده که بایستی در گذشته می رسید.
وی در ادامه افزود: متاسفانه مس استان در دو دهه اخیر عملکرد خوبی نداشت و امیدواریم این برنامه ریزی بتواند جبران کند و با یک تعجیل بتوانیم از مدت زمان پیش بینی شده  هم جلو تر بیافتیم چراکه جایگاه استان بسیار بالاست.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت مس سونگون خاطرنشان کرد: مسئله مس در استان باید پیشران توسعه سایر صنایع استان باشد که این قابلیت وجود دارد و قابل اجراست. 
عابدین خرم ادامه داد: دولت سیزدهم مارا مکلف به رساندن استان به جایگاه اصلی کرده است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. موانع زیادی هم در حوزه صنعت داریم و باید آنها را برطرف کنیم و سه ضلع بخش خصوصی، دولت و مردم هماهنگ تر شود.
 وی با بیان اینکه مس را با ارزش افزوده کمتر از دو درصد تحویل گرفتیم، گفت: در این مدت کوتاه  امیدواریم این ارزش افزوده را حداقل به  ۸ درصد برسانیم. آدربایجان شرقی ویزگی های خاص خود را دارد و هم از لحاظ نیروی انسانی بسیار قدرتمند است و هم علم و عمل و تجربه را باهم دارند.
استاندار افزود: آذربایجان شرقی از لحاظ موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد است که از این نظر نشان دهنده یک استان تاجر خیز است. عابدین خرم اظهار داشت: بخش خصوصی در دولت سیزدهم بیش از ۲۵۰ همت سرمایه گذاری در استان کرده و از این رو دعوت کردیم همه ظرفیت های استان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود. خوشبختانه در این دولت امیدواری را در همه بخش های تولیدی ایجاد کردیم که از منطقه های ویژه بهره مند شوند و خواهشمندم معدن سونگون که در کشور بزرگترین معدن است برای برطرف کردن مشکل صنایع تلاش کند.
وی در پایان گفت: باوجود اینکه بیش از ۵۰ شهرک صنعتی در استان داریم ولی در صنعت متاسفانه زنجیره ها تکمیل کننده همدیگر نیستند؛ به عنوان مثال در استان موتور تولید می شود ولی خودرو بیرن نمی آید و مستقل نشدیم که قطعا این اتفاق هم به زودی هم رخ می دهد. امروز یکی از مهم ترین مشکل صنایع انرژی است و در برخی مناطق مشکل داریم ولی صنعت مس می تواند کمک حال دولت باشد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار