بیگی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

لزوم امتداد پروژه خط ریلی میانه تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز

1402/03/02 - 17:17 - کد خبر: 93000
احمد علیرضا بیگی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل پروژه خط ریلی میانه-تبریز تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز تاکید کرد.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی با اشاره تکمیل پروژه خط ریلی میانه به تبریز تا ایستگاه خاوران در شرق کلانشهر تبریز، افزود: پروژه خط آهن میانه به تبریز یکی از پروژه های بزرگ صنعت ترانزیت کشور است که بالاخره پس از سال ها به شرق تبریز رسیده است، اما ضرورت دارد این پروژه تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز اجرایی شود.
وی ادامه داد: افتتاح ایستگاه خاوران خواهد توانست تنها به عنوان خط مسافری تبریز-تهران عمل کند و بهره مندی از سرمایه گذاری کلانی که در این پروژه انجام یافته، مستلزم تکمیل این پروژه تا ایستگاه اصلی تبریز است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت ترانزیت و جایگاه تبریز تاریخی تبریز در جاده ابریشم، گفت: کارکرد اصلی خطوط ریلی در صنعت ترانزیت است و دولت باید برای توسعه صنعت ترانزیت کشور و بهره مندی کشور از مزایای آن، تکمیل خط آهن تبریز به میانه حدفاصل ایستگاه خاوران تا ایستگاه تبریز را در اولویت قرار دهد.
بیگی تاکید کرد: توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای در کنار دیپلماسی منطقه ای فعال خواهد توانست موجب بهره مندی بیشتر کشور از ترافیک کریدورهای ارتباطی منطقه ای و اوراسیا شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار