مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز:

توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز در دستور کار قرار گرفت

1402/02/28 - 11:59 - کد خبر: 92641
فضای سبز

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: این سازمان، توسعه فضای سبز را تا ۴۰۰ هکتار در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است.

به گزارش نصر، سیامک آسیایی در خصوص گونه‌های مورد نظر برای کاشت در پروژه اجرای کمربندسبز ۴۰ هکتاری در حاشیه کنارگذرغربی تبریز، اظهار کرد: کارگروه تخصصی تعیین گونه‌های گیاهی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، گونه مناسب برای کاشت در این محدوده را با توجه به وضعیت آب و هوا و خاک منطقه مشخص کرده است.
وی افزود: نهال‌ها نیز در فاصله ۱۲ متری از گاردریل‌های نصب شده در اطراف اتوبان و در چهار ردیف کاشته خواهند شد. برای کمربند سبز ایجاد شده در این محدوده، کاربری اکولوژیکی تعریف شده است تا بتواند سهمی در تصفیه آلودگی هوای شهر و هم‌چنین ایجاد زیبایی بصری در طول مسیر داشته باشد.
به گفته وی، برای تأمین آب مورد نیاز این طرح، مکاتباتی با اداره آب و فاضلاب شهرستان تبریز انجام گرفته تا از ظرفیت‌های تصفیه خانه مرکزی در غرب تبریز، برای این منظور استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: عملیات کاشت نهال در تفرجگاه‌های آرپادره سی، عباس میرزا و ائل باغی نیز همچنان و پابه پای طرح‌های جدید ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/

پژوهشیار