روح الله متفکرآزاد در مصاحبه با نصر مطرح کرد:

از اجرا تا نظارت قانون جهش تولید دانش بنیان / جوانان گره آیندگان را باز می کنند

1402/02/25 - 18:35 - کد خبر: 92424
روح الله متفکر آزاد

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به همت جدی کمیسیون آموزش برای  نظارت بر اجرای صحیح قانون، افزود:  امسال مرحله نظارت بر اعمال قانون توسط نهاد ها است و این نشست ها کمک می کند تا ضعف در اجراها را پیدا کنیم.

به گزارش نصر، روح الله متفکرآزاد در گفتگو با نصر  با بیان اینکه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، ذوق زده از دیدن توان علمی جوانان هستند، گفت: امروز دستاورد جوانانی را دیدم که به ده سال آینده نیز فکر کرده اند و گره از بسیاری مشکلات باز خواهند کرد.
وی اضافه کرد: شرکت دانش بنیانی را دیدم که برای دوران پسا کوانتومی رمز نگاری انجام می دهد و فکر ده سال آینده را پیش بینی کرده است.
وی با بیان اینکه باید گره از مشکلات جوانانی که گره آیندگان را باز می کنند، باز کنیم، گفت:  نمایندگان استان در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نقش فعالی دارند به طوری که سه تن از نمایندگان آذربایجان شرقی از جمله منادی، نماینده مردم تبریز در سمت رئیس کمیسیون،  اسماعیلی، نماینده مردم میانه در سمت نایب رئیس کمیسیون و بنده نیز در عضویت این کمیسیون هستیم و هدف از سفر سه روزه اعضای کمیسیون آموزش مجلس به تبریز، بازدید از مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش و دانش بنیان در استان است تا زیست بوم دانش بنیان استان در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه خروجی این سفر می‌تواند برای استان آورده‌های زیادی داشته باشد، ادامه داد: در این سفر از نزدیک با توانمندی‌های استان در حوزه‌های دانش بنیانی، دانشگاهی و آموزش و پرورش آشنا شدیم و مواردی که نیاز به اصلاح دارد را در نظر گرفتیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۱۱ ماده در قالب ایین نامه قانون جهش تولید برای حل  بسیاری از مشکلات آماده شده است و اما در حال حاظر در مرحله نظارت بر اجرا قانون و رفع ایرادات ایین نامه هستیم.
وی با اشاره به همت جدی کمیسیون آموزش برای  نظارت بر اجرای صحیح قانون، افزود:  امسال مرحله نظارت بر اعمال قانون توسط نهاد ها است و این نشست ها کمک می کند تا ضعف در اجراها را پیدا کنیم.
این نماینده مجلس، طی نشست با شرکت ها دانش بنیان شنیدار مشکلات آنها شد و برای پیگیری سریع مشکلات به صورت زنده با مسئولان امر تماس گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار