خبر/

 مسیر تاکسی هوایی و کارگو بین ایران و ترکیه در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی شد

1402/02/23 - 22:51 - کد خبر: 92377
تاکسی هوایی

نصر: با فرود یک فروند هواپیمای کارگو و یک تاکسی هوایی 10 نفره در فرودگاه منطقه آزاد اقتصادی و صنعتی ماکو در استان آذربایجان غربی مسیرهای هوایی بین ایران و ترکیه راه‌اندازی شد.

به گزارش نصر، امروز 13 ماه می، یک فروند هواپیمای تاکسی 10 نفره به همراه یک فروند هواپیمای کارگو در فرودگاه منطقه آزاد اقتصادی صنعتی ماکو کنترل پروازی ( Fly chek) کردند تا خط هوایی وی‍ژه باربری و تاکسی هوایی بین این شهر و شهرهای ترابزون، وان و ازمیر ترکیه راه‌اندازی شود.
اسدالله علیزاده، قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در استان آذربایجان غربی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی در خصوص راه‌اندازی مسیر هوایی باربری و تاکسی هوایی اظهار کرد: فرودگاه ماکو دو مزیت اصلی دارد. اول اینکه مرز رسمی هوایی است و دوم اینکه در داخل منطقه آزاد قرار گرفته و از مزایای آن برخوردار است. ما بنا داریم هاب خدمات فرودگاهی را در این مکان ایجاد کنیم که خدمات کارگو، تجاری، آموزشی و گردشگری را ارائه دهیم. امروز با یک شرکت هواپیمایی تفاهمنامه‌ای را در این رابطه امضا و این خدمات هوایی چهارگانه را رسما راه اندازی خواهیم کرد.

مسیر تاکسی هوایی و کارگو بین ایران و ترکیه در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی شد
وی با بیان اینکه امیدوار است راه اندازی این هاب خدمات فرودگاهی مقدمه‌ای برای توسعه منطقه و مراودات با ترکیه باشد گفت: با فرودگاه وان و فرودگاه ازمیر ارتباطات خوبی داریم و پروازهایی خواهیم داشت. همچنین با فرودگاه نجف توافقنامه‌ای داریم و پرواز به آن شهر را هم راه‌اندازی خواهیم کرد و در آینده قصد داریم به مقصد عربستان نیز خط هوایی راه‌اندازی کنیم.
قربان محرم نژاد، سرپرست فرودگاه ماکو و دبیر کارگروه هوانوردی و توسعه فرودگاه ماکو نیز در این خصوص به خبرنگار آناتولی گفت: با سیاست‌هایی که سازمان دارد پروازهای تاکسی هوایی برای مقاصد نزدیک و محلی استفاده خواهد شد. فعلا دو فروند هواپیما برای این امر در نظر گرفته شده است. برای شهرهای خارج از کشور همچون شهرهای وان یا ترابزون که به منطقه ماکو نزدیک است می‌توانیم از ظرفیت این هواپیماها استفاده کنیم تا فعالان اقتصادی و تجار بتوانند به راحتی رفت و ‌آمد داشته باشند.
به گفته حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد اقتصادی صنعتی ماکو، پیش نویس توافقنامه ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ترکیه و ایران به امضا رسیده‌است و با امضای نهایی منطقه و بازار مشترک بین دو کشور ایجاد خواهد شد. از طرف دیگر راه‌اندازی هاب خدمات هوایی نیز به فعالان اقتصادی برای مراودات بیشتر کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار