کاهش وزن با خوردن میان‌وعده‌های سالم/

این میان‌وعده‌های ساده شما را لاغر می‌کنند

1402/02/23 - 13:56 - کد خبر: 92330
تغذیه سالم

نصر: به باور متخصصان تغدیه، مصرف میان‌وعده سالم و مناسب می‌تواند با پر کردن شکاف‌های تغذیه‌ای، بالا بردن احساس سیری و به طور بالقوه بهبود متابولیسم به کاهش وزن کمک کند.

به گزارش نصر، وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، برخی از افراد فکر می‌کنند که یا باید حجم غذای خود را به شدت کاهش دهند یا اینکه از خوردن میان‌وعده در بین وعده‌های غذایی خودداری کنند. درست است که خوردن میان‌وعده‌های شیرین و فرآوری‌شده در طول وعده‌های غذایی می‌تواند کالری اضافی را به همراه داشته باشد و احساس گرسنگی بیشتری در شما ایجاد کند، اما مصرف میان‌وعده‌های سالم در کاهش وزن مؤثر است و به تأمین نیازهای بدن کمک می‌کند.
به جای مصرف تنقلات فرآوری‌شده که ارزش غذایی پایینی دارند، میوه‌ها، سبزیجات، آجیل‌ها و غلات کامل را جایگزین کنید. در ادامه به چند میان‌وعده سالم و مفید اشاره می‌شود:

۱) پسته
پسته حاوی چربی سالم و منبع غنی فیبر است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند پسته را به عنوان یک میان‌وعده مصرف کنند. علاوه بر این، یک مطالعه مقطعی نشان داد افرادی که بیش از سه وعده آجیل (بخصوص پسته) در هفته مصرف می‌کنند، کمتر دچار چاقی می‌شوند. مطالعات جدید نیز می‌گویند که آجیل می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش و سروتونین را افزایش دهد.

۲) هندوانه
اگر می‌خواهید میان‌وعده‌ی شیرین‌تری مصرف کنید، هندوانه انتخاب خوبی است. ۹۰ درصدِ این میوه متشکل از آب است که می‌تواند به هیدراتاسیون بدن نیز کمک کند و از آنجایی که هیدراتاسیون ممکن است با کاهش وزن مرتبط باشد، خوردن این میوه به عنوان میان‌وعده پیشنهاد می‌شود.

۳) تخم مرغ
یک یا دو تخم‌مرغ آب‌پز به عنوان عصرانه می‌تواند میان‌وعده‌ای عالی برای تأمین نیاز بدن به پروتئین بدون چربی باشد. این پروتئین‌ها حاوی آمینو اسیدهای ضروری برای عملکردهای مختلف بدن، به ویژه در زمینه رشد و ترمیم عضلات هستند.

۴) نخود
مصرف نخود برای میان‌وعده، یک گزینه مناسب و سالم است چرا که دارای مواد مغذی ضروری اعم از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات‌های دیر هضم است.
می‌توان از نخود در تهیه حمص استفاده کرد و آن را به عنوان میان‌وعده مصرف نمود یا حتی می‌توان نخود را به تنهایی تفت داد و با کمی نمک میل کرد.

۵) کره بادام زمینی به همراه میوه
کره بادام زمینی فواید زیادی برای سلامت قلب دارد. همچنین سطح کلسترول خوب را افزایش و سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. البته با توجه به کالری نسبتاً زیاد کره بادام زمینی، بهتر است در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.
یک عدد سیب متوسط به همراه یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یک ترکیب مفید و با ‌کالری مناسب (کمتر از ۲۰۰ کالری) برای کاهش وزن است. سیب با داشتن فیبر بالا و آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنول، بهبود وضعیت گوارشی و کاهش خطر بیماری قلبی را در بر دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار