اختصاصی نصر/

تبریز میزبان سمینار تخصصی استفاده از فناوری میراگر ها و جداگر ها 

1402/02/21 - 20:52 - کد خبر: 92238
جلسه

نصر: سمینار تخصصی استفاده از فناوری میراگر ها و جداگر ها  با مشارکت شرکت های تولید کننده تجهیزات کنترل ارتعاشات لرزه ای ایران و ترکیه در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، سمینار تخصصی استفاده از فناوری میراگر ها و جداگر ها در بهبود تاب آوری لرزه ای در سازه های جدید و سازه های موجود با مشارکت شرکت های تولید کننده تجهیزات کنترل ارتعاشات لرزه ای ایران و ترکیه در تبریز برگزار شد.
در این سمینار که «اوغورجان اوزچامور» مدیر عامل شرکت TIS ترکیه به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، ابعاد مختلف استفاده از میراگر ها و جداگر ها در ساختمان ها در زمان وقوع زلزله توسط وی مورد ارزیابی قرار گرفت.
همچنین اوزچامور بعد از اتمام سخنان خود به سوالات تخصصی برخی از حضار نیز پاسخ داد.
در این سمینار همچنین «سید امین موسوی» عضو کارگروه تدوین ضابطه طراحی ساختمان های مجهز به سیستم های میراگر و جداگر دفتر مقررات ملی ساختمان و «کیاوش پور صدر» طراح و مجری سیستم های جداساز و میراگر لرزه ای و کارشناس ارشد سازه دانشگاه تهران نیز طی سخنانی استفاده از میراگر ها و جداگر ها در ساختمان ها را مورد ارزیابی قرار دادند.
گفتنی است میراگر ابزاری است که برای کاهش لرزش های ناشی از باد یا زلزله در  ساختمان های بلند به کار می رود و جداگرها نیز تجهیزات کنترل لرزه ای هستند که در جداسازی سازه از زمین به منظور کاهش نیروی لرزهای وارده در زمان زلزله استفاده می گردند که استفاده از این تجهیزات در ساختمان ها، عمدتا از تخریب ساختمان در زمان زلزله جلوگیری می کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار