سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز؛

توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز در کمربند غرب تبریز آغاز شد

1402/02/18 - 14:05 - کد خبر: 91990
فضای سبز

نصر: سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: توسعه فضای سبز برای عملیات ساخت کمربند سبز غرب این شهر در سطح ۵۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش نصر، سیامک آسیایی، روز دوشنبه در گفت و گو با بیان اینکه این طرح در قالب توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز اجرا می شود، اظهار کرد: برای تداوم و تکمیل کمربندهای سبز پیرامونی تبریز و برابر هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل راهداری و جاده ای آذربایجان شرقی، محدوده اتوبان غرب تبریز پاکسازی و نخاله برداری شد.
وی با اشاره به ایجاد بستر مناسب و آغاز عملیات کاشت انبوه نهال در محدوده اتوبان غرب تبریز، اظهار کرد: حاشیه های کناری اتوبان جدید ساخت غرب تبریز بستر مناسبی برای کاشت نهال و توسعه فضای سبز شهری بوده و برابر برنامه ریزی انجام شده، این مسیر از ۲ طرف تحت عملیات کاشت انبوه نهال قرار می گیرد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: علاوه بر این محدوده، عملیات کاشت نهال در تفرجگاه های آرپادره سی، عباس میرزا و ائل باغی نیز اجرا می شود.
آسیایی، با اشاره به تلاش نیروهای حوزه سیما، منظر و فضای سبز برای بهبود وضع کیفی و کمی فضاهای سبز شهری، ادامه داد: تحقق کامل برنامه توسعه ۴۰۰ هکتاری فضای سبز در سال جاری از اولویت های این سازمان است.
وی یادآور شد: برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نظر در حوزه آموزش شهروندی و لزوم ترویج فرهنگ توجه به فضاهای سبز شهری به عنوان عنصر حیاتی سلامت روحی و روانی شهروندان و آشنایی کودکان از سنین پایین با مقوله فضای سبز و اهمیت وجودی آن، دوره‌های آموزشی لازم برای دانش آموزان مدارس تبریز برگزار می شود.
آسیایی افزود: در این دوره‌ها تلاش می‌شود با زبان هنر، طنز و پخش مطالب و انیمیشن‌های(تصاویر متحرک یا پویانمایی) مرتبط با فضای سبز، آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در سنین مختلف ارائه شود.
کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار فضای سبز است که ۳۰۰ هتکار از فضای سبز این شهر به چمن کاری اختصاص دارد.
سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمامی فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.
سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار