معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

۹ میلیون دانش آموز ابتدایی در کشور مشغول به تحصیل هستند

1402/02/18 - 13:45 - کد خبر: 91983
دانش آموز

نصر: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹ میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و ۳۷۰ هزار معلم هم کار تعلیم و تربیت آنان را بر عهده دارند.

به گزارش نصر، معصومه نجفی پازوکی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: نیاز به معلمان دوره ابتدایی محسوس و لازم است تا رشته‌های متنوع و اصلی مورد نیاز این مقطع در آزمون‌های استخدامی مورد توجه باشد چرا که به نوعی ریل گذاری برای آینده است.
وی اظهار کرد: امسال دامنه پذیرش در گروه معلمان ابتدایی بالاست تا بتوان نیروهای اصلح و نخبه را برای رشته معلمی بخصوص در مقطع ابتدایی جذب کرد.
نجفی پازوکی با بیان اینکه توجه به رشته علوم تربیتی در دانشگاه‌های اصلی و مادر ضروریست، ادامه داد: طی اطلاعات استخراجی هم اکنون ۷۰ درصد شرکت کنندگان آزمون استخدامی در رشته‌های علوم تربیتی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور و آزاد هستند که لازم است تا این رشته‌ها در دانشگاه‌های مادر و دولتی نیز توسعه یابند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع تراکم کلاسی آذربایجان غربی نیازمند نگاه همه جانبه و برنامه ریزی خاص است، گفت: موضوع تراکم کلاسی در اکثر مناطق و مدارس استان آذربایجان غربی یک مساله جدی است و می‌تواند همه برنامه ریزی‌های تعلیم و تربیت را تحت شعاع قرار دهد.
به گفته وی، نقشه‌ای از وضعیت تراکم در این استان باید احصا شود و برنامه ریزی خاص برای این مهم باید در اولویت استان و وزارتخانه باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی داریم و ۴۰ هزار فرهنگی هم مشغول آموزش آنان هستند.
علی مطهری اضافه کرد: هر چند بخشی از خدمات آموزشی در استان برون سپاری شده و مدارس غیر دولتی و خیرین یاریگر این نهاد هستند ولی در بحث فضا مشکل اساسی داریم و سرانه فضای آموزشی استان ۴.۲۲ است که از متوسط کشوری کمتر است.
وی یادآور شد: در آنالیز شهرهای استان هم ارومیه از میانگین استانی پایین‌تر است به گونه‌ای که به ترتیب میزان سرانه فضای آموزشی در نواحی ۲ و یک ارومیه ۲.۷ و ۲.۸ مترمربع است.
مطهری با بیان اینکه در نیروی انسانی هم چالش قوی داریم، افزود: بیش از ۷۰۰ نفر در ناحیه یک و ۲ نیاز به نیرو در مقطع ابتدایی احساس می‌شود هر چند که کلاس‌ها با تدابیر در نظر گرفته، تامین شده ولی نیاز اساسی هنوز محسوس است.
انتهای پیام/

پژوهشیار