مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان؛

ورود زود هنگام دامداران به مراتع آذربایجان شرقی ممنوع است

1402/02/17 - 14:59 - کد خبر: 91909
دامداری

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ورود زود هنگام دامداران به مراتع ممنوع است، گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با هرگونه ورود زودتر از موعد دامداران به مراتع برخورد می‌کنند.

به گزارش نصر، سیروس داودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: زمان ورود دام به مراتع ییلاقی در آذربایجان شرقی از اوایل خرداد ماه هر سال آغاز می شود و ورود پیش از موعد دام به مراتع غیر قانونی بوده و موجب تخریب عرصه های طبیعی و مراتع استان می شود.
وی اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش میزان بازندگی ها، مراتع استان وضعیت خوبی ندارند و ورود زودهنگام دام ها به مراتع آسیب وارد می کند.
داودی افزود: در زمان کنونی گیاهان در مرحله رشد قرار دارند و ورود زودهنگام به مراتع موجب تضعیف پوشش گیاهی در سال های آینده خواهد شد.
وی با اعلام اینکه اداره کل منابع طبیعی امسال برنامه مدونی برای جلوگیری از ورود خارج از فصل چرا تهیه کرده است، گفت: به منظور پیشبرد اهداف طرح ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام همه ساله به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در استان اجرایی می شود و با توجه به شرایط خاص امسال این طرح با جدیت بیشتری پیگیری می شود.
 ۲.۴ میلیون هکتار مرتع تحت پوشش منابع طبیعی آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار