معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

تبریز، شهر علامه‌ها و مهد قرآن است

1402/02/16 - 14:17 - کد خبر: 91825
تراب محمدی

نصر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) مایه رستگاری جامعه بوده و انقلاب اسلامی نیز ثمره قرآن و عترت است، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی نوعی ترویج عمل به مفاهیم قرآن و نهادینه کردن فرهنگ آن است.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز شنبه در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام نور کشور در تبریز، برگزاری مسابقات قرآن و عترت را جزو کارهای فرهنگی ماندگار و باارزش و برازنده ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است.
وی با تاکید بر آشنایی و انس بیشتر دانشجویان با قرآن و نهج البلاغه و مفاهیم عمیق دینی و قرآنی خاطرنشان کرد: آموزش صرف در دانشگاه ها کفاف نمی کند بلکه تعلیم و تربیت مهم تر از آموزش است .
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید به فرمایش پیامبر اعظم عمل کنیم چون که ایشان فرمودند «من دو چیز گرانبها در میان شما به امانت گذاشتم یکی قران و دیگری اهل بیت» و اگر به درستی در مسیر این دو هدیه گرانبهای پیامبر اسلام حرکت کنیم با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه دانشجویان امروز مدیران و مسئولان فردا هستند بر تربیت انسان های آگاه، وظیفه شناس و مومن به قران تاکید کرد و گفت: دانشجویان بدانند اگر این کشور در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از پس دشمن برآمد و حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتاد در سایه جوانان مومن انقلابی و در خط قران و اسلام بود بر این اساس امروز نیز دشمن با ترفندهای گوناگون چشم طمع به این کشور دوخته است و شما دانشجویان باید با حضور بابصیرت خود در صحنه دشمن را ناکام بگذاریم.
محمدی با بیان اینکه اگر هر از گاهی در گوشه و کنار برخی آشوب ها رخ می دهد ما مسئول هستیم، اظهار کرد: چون ما مسئولان نتوانسته ایم آموزه های قران را به خوبی در بین جوانان تبیین کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به هفته معلم و با گرامیداشت یاد و نام شهید مطهری خاطرنشان کرد: آنچه پیامبران را مقرب درگاه الهی کرد، شوق به تعلیم و تربیت است و همان طور که انبیا حامل پیام الهی بودند معلمان نیز پیامی شبیه انان دارند و در آگاه سازی جوانان و جامعه نقش مهمی دارند.
وی با اشاره به اینکه معلمان این سرزمین همواره مومن و در خط اسلام و قران بوده اند، بر اهمیت تعلیم و تربیت بر اساس آموزه های قرانی در کلاس تاکید کرد.
وی آذربایجان را مهد قران و دوستدار اهل بیت معرفی کرد و گفت: آذربایجان و تبریز مهد علامه هاست و تفسیر بزگ المیزان نیز ثمره علامه طباطبایی از دیار تبریز است بر این اساس حفظ حرمت استان و تبریز بر همه واجب است.آذربایجان و تبریز مهد علامه هاست و تفسیر بزگ المیزان نیز ثمره علامه طباطبایی از دیار تبریز است بر این اساس حفظ حرمت استان و تبریز بر همه واجب است.
محمدی آذربایجان را همواره مدافع اسلام و قران معرفی کرد و افزود: در هیچ برهه ای از تاریخ آذربایجان خودش را جدا از ایران ندانسته و همیشه در وحدت ملی نقش بسزایی داشته است.
مسابقات قرآن دانشجویان پیام نور در ۴۰ رشته برگزار شد
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، نیز هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی چهره‌های قرآنی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور و تجلیل از آنان عنوان کرد و گفت: گسترش فرهنگ قرآنی، ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی کشور و شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی و همچنین ایجاد نشاط و امیدآفرینی قرآنی در دانشگاه‌ از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
میکائیل جمالپور، با بیان اینکه افراد شرکت‌کننده در این جشنواره جزو دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از سراسر کشور هستند، افزود: این جشنواره در ۹ بخش‌ آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نوآفرینی قرآنی، فناوری و رسانه‌ای در ۴۰ رشته مختلف برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از حدود چهار ماه قبل آغاز شده و مراحل مختلف آن توسط دانشگاه پیام نور استان برگزار شده است.
در بخش نهج‌البلاغه این جشنواره ۶۳۷ نفر، در بخش صحیفه سجادیه، ۳۷۸ نفر، در هنری ۱۰۵۹ نفر، در بخش ۲۲۸ نفر، در بخش پژوهشی ۱۸۵ نفر، در حوزه فناوری ۹۸ نفر و در بخش نوآوری نیز ۴۶ نفر شرکت کردند.

پژوهشیار