نماینده مردم چابهار:

سیاست‌های فرهنگی ما شکست خورده است/ نگران ریاکاری افرادی هستم که جای مهر در پیشانی دارند

1402/02/16 - 10:42 - کد خبر: 91786
معین الدین سعیدی

نصر:  به جای بستن واحدهای تجاری، نهادهای فرهنگی را که میلیاردی بودجه می گیرند پاسخگو کنید.

به گزارش نصر، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در مورد پلمب و بستن مراکز خرید، مکان های ورزشی و رستوران ها به علت حضور افراد بی حجاب گفت: اصول مصرح در قانون اساسی بر آزادی های مشروع در جامعه تاکید دارد و این مباحثی که به زعم آنها تحت عنوان محرومیت خانم های کم حجاب و بی حجاب از خدمات اجتماعی مطرح می شود مطلقا با قانون اساسی ما سازگار نیست.
وی افزود: قانون گذار چنین حقی به کسی نداده است اما متاسفانه برخوردها سلیقه ای شده است. از آن بدتر بستن واحدهای تجاری است که باعث بیکاری افراد زیادی می شود که شاید هیچ تاثیری در این موضوع ندارند.
معین الدین سعیدی در گفت وگو با عصر ایران بابیان این مطلب گفت: معتقدم به جای بستن واحدهای تجاری، باید با تریبون ها و پلتفورم هایی برخورد کنند که هر سال میلیاردها تومان اعتبار در حوزه های فرهنگی دارند اما هیچ کارایی و پاسخگویی نداشتند.
وی گفت: هرساله بخشی از بودجه عمومی ما صرف برخی از نهادهای فرهنگی و دینی می شود که وظیفه تبیین موضوعات و احکام از جمله حجاب با آنهاست، اما الان به جای اینکه پاسخگوباشند، پرسشگر شده اند. 
وی افزود: با این روش و برخوردها نمی شود مردم را به فلسفه حجاب ‌که از احکام نورانی اسلام است ترغیب کرد، بلکه باعث روی گرداندن مردم از نهاد دین می شود.
نماینده چابهار تاکید کرد: هر وقت حساسیت مسئولین نسبت به مقوله زباله گردی، مسمویت دختران، اختلاس مسئولین، سواستفاده از قدرت و ربا در نظام بانکداری کمتر از حساسیتی باشد که نسبت به حجاب دارند مطمئن باشید که مسیر را اشتباه پیموده ایم.
سعیدی تاکید کرد: این اتفاقات باعث شکل گیری نارضایتی ها می شود چراکه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی راهکارهای امنیتی تاثیرگذار نیست. شاید در کوتاه مدت بتوانیم برخورد کنیم اما این آتش زیرخاکستر خواهد بود.
وی گفت: عقلا قوم و کسانی که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دور اندیشی دارند نگاهی به سیره امامین انقلاب و شهید سلیمانی در این حوزه ها داشته باشند. این دوقطبی ها نافی نگاهی است که رهبری دارند این فرزندان هم فرزندان ما هستند و چه بسا رفتارهای ما باعث شده است که برخی از آنها حرکت های اعتراضی داشته باشند.
وی گفت: درست است کشف حجاب حرام شرعی است و دشمن هم جنگ ترکیبی در این زمینه راه انداخته است ولی الان اولویت کشور مسایل اقتصادی و معیشتی است.
امام خمینی(ره) فرمودند، خون دلی که پدر پیرتان از جریان تحجر خورد از هیچ کس نخورد. تحجر، واپس گرایی و نشناختن الزامات دنیای امروز باعث شدند در خیلی از حوزه ها دچار چالش شویم.
نماینده مردم چابهار تصریح کرد: امسال در لایحه بودجه پیشنهادی مطرح کردند که مساجدی که دوبار نماز جماعت برگزار کنند صدمیلیون اعتبار دریافت کنند این یعنی اعلام رسمی اینکه سیاست های فرهنگی ما دچار شکست شده است.
اگر آلان در ترکیه‌ و مالزی چنین حرفی بزنید آیا به ما نمی خندند؟ در استان سیستان و بلوچستان مساجد ما در پنج نوبت از نمازگزار پر می شوند آیا آنجا پول گذاشتیم که مردم نماز بخوانند؟
نماینده چابهار افزود: اینگونه راهکارها نه تنها موجب ترغیب مردم به انجام فرایض نمی شود بلکه باعث فاصله گرفتن مردم از نهاد دین می شود که این بسیار خطرناک است. 
پیشانی ار ز داغ گناهی سیه شود
بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا
نام خدا نبردن از آن به که زیر لب
بهر فریب خلق بگوئی خدا خدا
وی خاطر نشان کرد: نگران پدیده ریا هستیم که در بسیاری از مسئولان به شدت افزایش پیدا کرده است. نگران ریاکاری افرادی هستم که جای مهر در پیشانی شان است. از امام خمینی که کسی زاهدتر نبود چطور پیشانی وی جای داغ نداشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار