وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش دو برابری تعداد حجاج ۱۴۰۲/ آغاز اعزام حجاج از سوم خردادماه

1402/02/11 - 18:17 - کد خبر: 91500
حجاج

نصر: وزیر راه و شهرسازی در نشستی با دست‌اندرکاران حوزه حج به مجموعه اقدامات آمادگی برای عملیات حج ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: عملیات اعزام حجاج کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود و تفاوت آن با سال گذشته افزایش تقریباً دو برابری تعداد حجاج است.

به گزارش نصر، «مهرداد بذرپاش» در نشستی با معاونان خود در حوزه حمل و نقل هوایی و رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص عملیات حج ۱۴۰۲، اظهار داشت: در عملیات مهم و مقدس حج وظیفه داریم با همه توان و بضاعتی که داریم به برگزاری هرچه بهتر اعزام حجاج کمک کنیم و امنیت، آسایش و آرامش زائران را تأمین کنیم.
وی افزود: عملیات اعزام حجاج عزیز کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود و تفاوت آن با سال گذشته افزایش تقریباً دو برابری تعداد حجاج است که ما بایستی با توان مضاعف تجهیز منابع فرودگاه‌ها و شبکه حمل و نقل هوایی و همه زیرساخت‌هایی که با اعزام حجاج مرتبط است را تدارک ببینیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تعداد فرودگاه‌هایی که نقاط پروازی ما محسوب می‌شود امسال افزایش یافته است و فراگیری بیشتری دارد، با این رویکرد که جابه‌جایی زائران عزیز در خاک ایران به حداقل برسد و فرآیند آن تسهیل شود؛ بنابراین تعداد ناوگان بیشتری مورد نیاز است.
بذرپاش گفت: از سوم خردادماه عملیات اعزام آغاز می‌شود و پس از حدود ۲۴ روز عملیات بازگشت رقم می‌خورد.
وی بیان کرد: به‌ منظور پذیرایی از حجاج گرامی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که در صورت تأخیر احتمالی، اماکن تعبیه شده در نزدیکی فرودگاه‌ها با برنامه‌های فرهنگی که با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی تدارک دیده شده است، خدمت‌رسانی مستمر باشد و زائران با کمترین معطلی مواجه شوند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات رفت و عملیات برگشت دو برنامه مجزا می‌طلبد؛ بنابراین با همکاری گمرک مقرر شد در عملیات بازگشت، با توجه به خستگی زائران، سهولت در ترخیص کالا و فرایند ورود به کشور، با افزایش نیروی انسانی با کمترین معطلی انجام شود.
بذرپاش عنوان کرد: همه توان وزارت راه و شهرسازی به ویژه بخش هوایی و فرودگاهی در خدمت حجاج عزیز است.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش دوبرابری تعداد زائران نسبت به سال گذشته، کار دشوارتر است و تجهیز منابع بیشتری را طلب می‌کند؛ اما متعهد می‌شویم با تمام توان در راستای خدمت‌رسانی به زوار تلاش کنیم.
این نشست امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شرکت هما، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس گمرک، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور و جمعی از مسئولین ذی‌ربط در ساختمان دادمان برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار