خبر/

تشکیل بنیاد ۲۹ بهمن در آذربایجان شرقی مصوب شد

1402/02/10 - 14:36 - کد خبر: 91409
جلسه

نصر: پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر تشکیل بنیاد ۲۹ بهمن در یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان تصویب شد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، هدف از تاسیس این بنیاد را پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تبریز و آذربایجان در دیدارهای سالانه مردم این خطه با معظم له به مناسبت قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ عنوان کرد و گفت: تعدادی از دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در میدان هستند که شماری از آنها، دولتی و برخی نیز مردم نهاد می باشند.
وی افزود: دستگاه های متولی حوزه فرهنگ، اعم از دولتی و غیردولتی، باید هم افزایی داشته باشند تا اقدامات آنها تاثیر بیشتری داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی، کارآمدی بیشتر و منتج به نتیجه نهادهای متولی حوزه فرهنگ در بخش دولتی و غیردولتی را منوط به اهتمام جمعی و هم افزایی و تعمیق همکاری آنها دانست.
وی با اشاره به اهمیت غیرقابل اغماض فعالیت های فرهنگی برای کمک به بالندگی جامعه، خواستار مشارکت جمعی در پیشبرد برنامه های فرهنگی بر مبنای آسیب شناسی علمی و دقیق در این حوزه شد.
خرّم جایگاه شورای فرهنگ عمومی در جهت دهی به سمت و سوی فرهنگی استان را بسیار مفید و موثر دانست و خواستار اهتمام جدی همه اعضای آن در تحقق این مهم شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به بیانات مهم مقام عظمای ولایت در دیدار ۲۹ بهمن مردم تبریز اظهار داشت: مقام معظم رهبری مطالب ارزشمندی را در مورد نقش تبریز و آذربایجان در دوران انقلاب اسلامی به ویژه قیام ۲۹ بهمن ادا فرمودند و بیانات ارزشمند ایشان در این راستا باید مورد توجه ویژه اهالی فرهنگ و همچنین نهادهای متولی فرهنگ قرار بگیرد.
حجت الاسلام محمد علی آل هاشم ادامه داد: تشکیل بنیاد ۲۹ بهمن می‌تواند ضمن فراهم کردن زمینه برای پژوهشگران انقلاب و تحلیل و پژوهش در مورد محورهای مختلف سخنان مقام معظم رهبری، این موقعیت را نیز ایجاد کند تا کتابی با این محوریت برای سال بعد آماده کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار