خبر/

ایمنی و کاهش معضلات ترافیک با کدام اقدام امکانپذیر است؟

1402/02/10 - 11:44 - کد خبر: 91389
ترافیک

نصر: طبق یک نظرسنجی، شهروندان تبریزی اعلام کردند که با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توان باعث ایمنی و کاهش معضلات ترافیک درون شهری شد.

به گزارش نصر، در این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز با طرح سوال "ایمنی و کاهش معضلات ترافیک درون شهری با کدام اقدام امکان‌پذیر است؟ الف: افزایش دوربین‌های نظارتی ب: تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی ج: آموزش شهروندی د: احداث پارکینگ" در فضای مجازی عنوان شد، ۲۸ هزار و ۹۹ شهروند شرکت کردند.
طبق نتایج بدست آمده ۱۷ درصد شهروندان گزینه افزایش دوربین‌های نظارتی، ۳۷ درصد گزینه تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ۲۳ درصد گزینه آموزش شهروندی و در نهایت ۲۳ درصد نیز گزینه احداث پارگینگ را در کاهش معضلات ترافیکی بهترین راهکار عنوان کردند.
صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی شهریارنیوز، نصرنیوز، آذرانجمن، یازاکو، بیداری آذربایجان، تبریز خبرلری، شمس، تبریزیم، مهر آذربایجان‌شرقی، کاف نیوز، تبریز سیاست، اخبار فردا، سون خبر، همبستگی، احرار نیوز، تبریز جوان، به وقت مطالبه، اخبار اول، چالش روز و صنعت خبرلری به اشتراک گذاشتند.
به گفته مسئولان شهری در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تبریز خریداری شده بود اما با همت استاندار آذربایجان‌شرقی و پیگیری مدیریت شهری، در یک سال اخیر ۳۰۳ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و یا آزادسازی شده است. این تعداد طی ۳ قرارداد با وزارت کشور و یک قرارداد با اسنا خریداری شده است که شامل ۶۱  دستگاه با ایرانخودرو دیزل که ۱۳ مورد تحویل گرفته شده، ۷۳ دستگاه عقاب که ۱۵ دستگاه تحویل و ۱۰۰ دستگاه با شرکت اسنا که ۶۳ دستگاه تحویل گرفته شده است.
همچنین ۵۰ دستگاه از سرویس‌های پتروشیمی و پالایشگاه آزاد سازی شده و ۱۹ دستگاه هم از محل اوراق خریداری شده بود.
اتوبوس‌های جدید از اردیبهشت امسال وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شوند که این اتوبوس‌ها با همراهی و مساعدت شورای اسلامی شهر خریداری شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار