استاندار آذربایجان شرقی:

دولت در ایجاد زیرساخت های سلامت و بیمه همگانی موفق عمل کرده است

1402/02/09 - 23:29 - کد خبر: 91364
عابدین خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای دسترسی عادلانه جامعه به سلامت و بهداشت تلاش های موثری کرده، گفت: دولت در ایجاد زیرساخت های سلامت و بیمه همگانی موفق بوده است.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز شنبه در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به رسالت دولت سیزدهم در برقراری عدالت اجتماعی به خصوص در بخش بهداشت و درمان، اظهار کرد: در فعالیت این دولت مردمی و انقلابی ۱۰ هزار مترمربع به زیرساخت های درمانی و بهداشتی در مناطق کم برخوردار آذربایجان شرقی افزوده شده است.
وی ادامه داد: توجه جدی به نظام بیمه سلامت و بیمه رایگان تعداد ۲۱۵ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی و نیز افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان پزشکی و نیز اصلاح تعرفه های پرستاری برای توسعه خدمات سلامت مناطق محروم در دولت سیزدهم بوده است.
خرم با تاکید بر گذر از نگاه های جناحی به مسایل عمومی کشور، بر همدلی و هم افزایی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در جریان های علمی و به منظور کاهش آلام مردم تاکید کرد.
وی با تبریک آغاز هفته سلامت، از فعالان عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان قدردانی و اضافه کرد: شاید بتوان موثرترین قشر در سلامت جامعه را اساتید گرانقدر و پزشکان و پرسنل درمانی دانست و موفقیت های دوران کرونا بهترین سندی بر این ادعاست.
خرم با اشاره به اندیشه والای استاد مطهری در مبارزه با واپس گرایی، بر لزوم استفاده از کتب این استاد فرزانه توسط اساتید تاکید کرد و گفت: جامعه امروزی به شدت نیازمند جاری سازی علوم انسانی برگرفته از آموخته های اسلامی است و نقش اساتید در این زمینه مهم است.
وی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی با وجود تبادلات علمی با سایر کشورها ، استقلال علمی خود را حفظ کرده است، یادآور شد: هم اکنون در همه حوزه های طب و پزشکی بر روی پای خود ایستاده ایم و دست همه دانشمندان بزرگ این عرصه را می بوسیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم، گفت: شهید مطهری الگوی جامع و کامل عرصه فرهنگ و معلمی است که در زمان حیات مشعل هدایت جامعه را به دست داشته و به حق به فرموده حضرت امام (ره) درخت پرثمر انقلاب بوده اند.
بهمن نقی پور افزود: استادان با رفتار دلسوزانه و صادقانه به عنوان الگوی اخلاقی، در بحث آموزش و پرورش افراد توانمند نقش بسزایی در ارتقای جامعه دارند و این جایگاه شایسته تکریم است.
وی با بیان اینکه مسئولین وظیفه دارند تا در جهت اعتلای جایگاه اساتید و کرامت انسانی آنها تلاش کنند، گفت: بر این اساس در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۶۱۰ مورد دیدار خصوصی با اعضای هیأت علمی و پاسخگوئی در سریعترین زمان به درخواست ها، نظرات و پیشنهادات اساتید و تشکیل جلسات متعدد در گروه ها انجام شده است.
در پایان این مراسم از استادان نمونه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرایند های برتر آموزشی، دانشجویان برتر آزمون های جامع دانشگاهی، دفاتر توسعه آموزش مراکز بهداشتی و درمانی و استادان مشاور برتر تقدیر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار