رمضانی؛ مدیر منابع انسانی شرکت رونیکس تاکید کرد:

نیروی انسانی متخصص؛ بزرگترین سرمایه " رونیکس "

1402/02/09 - 11:55 - کد خبر: 91287
سعید رمضانی

نصر: مدیر منابع انسانی شرکت رونیکس گفت: بزرگترین سرمایه رونیکس، نیروی انسانی متخصص، خلاق و پویای آن است.

به گزارش نصر، سعید رمضانی در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات صنعتی ایران – تبریز افزود:  واحد منابع انسانی رونیکس از میان وظایف مختلف مدیریتی، مسئولیت کلیه فعالیت‌ها و خط‌ مشی‌های مرتبط به کارکنان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان را بر عهده دارد. با توجه به فضای رقابتی در کسب‌وکار امروز، یکی از ارزشمند‌ترین سرمایه‌‌های سازمان‌ها، منابع انسانی آن‌ها به‌حساب می‌آید. درنتیجه، واحد منابع انسانی رونیکس، برای حفظ و نگهداشت این دارایی ارزشمند، نقشی اساسی و پراهمیت دارد. عمده فعالیت‌های منابع انسانی رونیکس  شامل استخدام، جبران خدمات، آموزش، توسعه و جانشین‌پروری و... در این سازمان است.
وی با اشاره به اصول حاکم بر مدیریت منابع انسانی  رونیکس اذعان داشت:  مدیریت منابع انسانی رونیکس بر چهار اصل استوار است:
شایسته گزینی
شایسته پروری
شایسته سالاری
شایسته گماری
وی تاکید کرد: بزرگترین سرمایه رونیکس، نیروی انسانی متخصص، خلاق و پویای آن است. رونیکس به دنبال جذب نیروهایی است که بتوانند در مسیر توسعه و پیشرفت، در راستای اهداف و استراتژی‌های سازمان همراه باشند. استخدام نیروی جدیدالورود در رونیکس با مصاحبه‌های تخصصی و رفتاری انجام می‌شود که همین امر در گزینش نیروی توانمند و متخصص تاثیر به‌سزایی داشته است.
 
رمضانی همچنین در خصوص ارزش‌های(Values) واحد منابع انسانی افزود:  ارزش‌های منابع انسانی رونیکس  ، براساس ارکان‌ اصلی سازمان که یکی از آن‌ها رفتار سازمانی حرفه‌ای در نظر گرفته شده، بر 6 اصل استوار است:
امانت داری و صداقت:
بدون وجود تعهد و صداقت، روابط ما هیچ‌گونه پایه و اساس محکمی نخواهد داشت. صداقت بالاترین سطح کیفیت در شخصیت انسان است و همچنین در کار یک ضرورت محسوب می‌شود و از برجسته‌ترین خصوصیات رفتاری یک فرد در سازمان است.
مسئولیت‌پذیری:
مسئولیت‌پذیری در محیط کار حرفه‌ای بودن ما را نشان می‌دهد و می‌تواند به پیشرفت‌مان در کار منجر شود؛ همچنین در برقراری ارتباطات کاری با همکاران به ما کمک می‌کند و به رهبران شرکت نشان می‌دهد که شما کارمند ارزشمندی هستید.
سخت‌کوشی:
 سخت‌کوش بودن به معنای تلاش و پشتکاری است که در کار خود از آن برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنید. در اصل، سخت‌کوشی در کار و فعالیت از عواملی است که باعث موفقیت تیم کاری می‌شود.
حمایت:
حمایت یکی از وظایف مهمی است که بر دوش بسیاری از ما قرار دارد. به این معنی که از همکاران‌مان پشتیبانی کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند کیفیت کار خود را ارتقا داده و شرایط مطلوبی را برای کار خود فراهم کنند و با توجه به توانایی‌های فردی، فرصت رشد و موفقیت را در زمینه‌ی کاری خود داشته باشند.
حس مالکیت:
حس مالکیت در کاری که انجام می‌دهیم، می‌تواند باعث رشد فردی و درنتیجه رشد سازمانی که در آن کار می‌‌کنیم، شود. افراد باید به‌ گونه‌ای کار کنند که خود را صاحب برند بدانند و هر پیشرفت و موفقیتی در کار را پیشرفت و موفقیت خود بدانند.
کار تیمی:
 کار تیمی جسارت و انگیزه‌ی تجربه کردن را بالا می‌ برد. تک‌ روی در طولانی ‌مدت هیچ شخصی را به موفقیت نمی‌رساند. کار تیمی باعث می‌شود افراد در مواجهه با مشکلات، به ‌صورت گروهی مشکل خود را حل کرده و به ‌شکل موثرتری با مشکلات روبه‌رو شوند.
 
وی همچنین در خصوص رویکردهای اتخاذ شده در مدیریت و توسعه منابع انسانی رونیکس  گفت: رویکرد در نظر گرفته شده برای واحد منابع انسانی رونیکس ، از نوع رویکرد نرم است. رویکرد سخت بر فرآیند مدیریت امور کارکنان تمرکز می‌کند، در حالی‌که رویکرد نرم بر طرز تلقی کارکنان و چگونگی رفتار آنان تاکید می‌کند.
رمضانی ادامه داد: این رویکرد در رونیکس ، برای رسیدن به تعهد بر استراتژی‌هایی، جهت آگاه‌ سازی کارکنان از ماموریت، ارزش‌ها، برنامه‌های سازمان و مشارکت کارکنان در تیم‌های کاری، بدون نظارت رسمی مدیران تاکید دارد. در این رویکرد، به منابع انسانی، دیگر نه به‌عنوان منبع هزینه، بلکه همانند دارایی ارزشمند برای کسب مزیت رقابتی دیده می‌شود. به همین دلیل است که برنامه‌ریزی از اولویت بالایی در واحد منابع انسانی رونیکس برخوردار است.
 
مدیر منابع انسانی شرکت رونیکس  در خصوص برنامه‌های این واحد  برای ارتقای وضعیت کارکنان شرکت گفت: شایسته سالاری و شایسته گزینی دو رکن اصلی منابع انسانی شرکت  رونیکس است. امید است که بتوانیم در رونیکس ، با تکیه بر تکنولوژی‌های روز دنیا، افزایش حداکثری بازدهی کارکنان و همچنین کاهش میزان خطا و اتلاف وقت، امکان بهبود عملکرد و افزایش بازدهی محیط کار را فراهم کنیم.
این گزارش می افزاید؛ برند رونیکس تولید کننده بیش از ۲۵۰۰ محصول برقی، شارژی، بادی و دستی به همراه بزرگترین بانک قطعات کشور با بیش از 34000 قطعه در اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات صنعتی ایران – تبریز با بزرگترین غرفه در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز میزبان بازدیدکنندگان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار