رئیس مجلس شورای اسلامی؛

دولت و مجلس به مشاغل کوچک و مناطق کم برخوردار توجه ویژه دارند

1402/02/07 - 14:09 - کد خبر: 91228
سفر قالیباف

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجموعه مجلس برای حوزه اشتغال تصمیم گرفتند در بودجه به شغل های خرد و تداوم دار و همچنین به مناطق خارج از مرکز توجه ویژه شود.

به گزارش نصر، محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در ادامه سفر خود به آذربایجان شرقی در بازدید از بزرگ ترین کارخانه در آستانه افتتاح تصفیه شکر و تولید قند شمال غرب کشور در اهر گفت: مشکل تامین مواد اولیه این کارخانه قند را پیگیری می کنیم تا به سرعت راه بیافتد .
وی با بیان اینکه امروز ایران قوی و تحول اقتصادی در گرو تداوم راه شهدا و امام و خدمت به مردم است، گفت: باید با همان فرهنگ و روحیه دفاع مقدس وارد شویم و جز خدا به کسی تکیه نکنیم
قالیباف اظهار کرد: اگر در آن دوران موفق شدیم و دشمن تا دندان مسلح را شکست دادیم و پس از دو دهه قدرتمندترین دفاع موشکی را دست آوردیم، همگی با اتکا به خدا بود.
رئیس مجلس با بیان اینکه در هر عرصه ای که مردم در صحنه بودند موفق بودیم، گفت: امروز اقتصاد ما نیازمند مردمی سازی است و با تعارف نمی شود و باید هر کاری که انجام می دهیم مردم را دخیل کنیم.

بیشترین توجه استان در سال گذشته به مناطق کم برخوردار بود
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای همه مناطق مدل توسعه ای تعریف شده است و ظرفیت ها و مشکلات و فرصت ها مشخص است، گفت: بالاترین و بیشترین هزینه استان در ۱۴۰۱ در مناطق کم برخوردار و البته اهر و کلیبر بود .
عابدین خرم با اشاره به اینکه در جهاد آبرسانی نیز این منطقه مورد توجه بود، اظهار کرد: منطقه ارسباران در بخش صنعت عقب افتادگی دارد و توسعه صنایع تبدیلی فرصتی برای رونق اقتصادی منطقه است.
وی راه اندازی کارخانه قند با اشتغال زایی ۳۹۰ نفر را نمونه ای از توجه به ظرفیت ها دانست و گفت: چنانچه بخش خصوصی کمر همت و شهرک صنعتی اهر را فعال کند، آینده روشنی در انتظار مردم ارسباران است.
استاندار آذربایجان شرقی به ظرفیت های معدنی اهر اشاره کرد و گفت: با افزایش بهره برداری از معادن شهرستان بخشی از مشکل بیکاری منطقه رفع می شود.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر هم با اشاره به اینکه ارسباران ۶ شهرستان را شامل می شود، گفت: این منطقه قطب کشاورزی دامداری صنایع و معادن و سرشار از منابع و نیروی انسانی است.
وی بر تامین برق واحدهای صنعتی، حل مشکلات محور اهر - هریس و ساماندهی مصلای اهر تاکید و اظهار امیدواری کرد به همت سه قوا مشکلات منطقه برطرف شود.

ایجاد فرمانداری ویژه تقاضای نماینده اهر از قالیباف
احمد محرم زاده نماینده اهر و هریس در این مراسم ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان اهر را از رئیس مجلس خواستار شد.
وی با بیان اینکه اهر قلب تپنده آذربایجان است و مردان بزرگی از جمله شهاب الدین اهری، صدرالدین اردبیلی، ستارخان و بسیاری دیگر از این خطه بپا خاسته اند، خاطرنشان کرد: این شهرستان ‌زمانی مرکز فرماندهی جنگ با تزار بود و در انقلاب و پس از آن مردم شهرستان ۹۹۶ جانباز ۴۵۰ شهید ۵۷ آزاده تقدیم کردند .
وی با بیان اینکه قانون رتبه بندی فرهنگیان خوب تصویب شد اما خوب اجرا نشد، بیکاری را از مشکلات شهرستان دانست و از مسوولان وزارت صمت خواست زمینه ایجاد صنایع وابسته به خودروسازی را در این شهرستان برای ایجاد شغل و رفع مشکل بیکاری فراهم کنند.
محرم زاده با بیان اینکه سرمای بهاره به ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خسارت زد و حاشیه نشینی را از دیگر مشکلات شهر اهر عنوان کرد و خواست در بازآفرینی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی وضعیت منابع آبی شهرستان را نگران کننده دانست و گفت: سد ستارخان ۱۲۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد اما ۳۰ میلیون متر مکعب آب دارد.
نماینده اهر همچنین بر ضرورت ساماندهی معادن شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر معادن راکد فعال شوند بیشتر مشکلات شهرستان از جمله بیکاری رفع می شود.
فرماندار شهرستان اهر هم در گفت و گوی اختصاصی به خبرنگار ایرنا گفت: کارخانه قند اهر در پنج هکتار عرصه زمین و ۲۸هزار مترمربع با ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخته شده است.
ابوالفضل غنی زاده ادامه داد: ۱۰درصد از هزینه تسهیلات بانکی بوده بقیه اعتبار مربوط به بخش خصوصی بوده و توسط این بخش تامین شده است.
وی افزود: ظرفیت استحصال سالانه کارخانه قند اهر ۱۵۰هزار تن تصفیه شکر و تولید ۶۰ هزار تن نیز قند شکسته بوده که نقش بسزایی در اشتغال جوانان شهرستان ایفا خواهد کرد.
قالیباف امروز از واحد سیما بافت و پروژه فرودگاهی سراب دیدن کرد و عصر امروز برای شرکت در همایش سرمایه گذاری و توسعه شهرستان های کلیبر، هوراند و خداآفرین به کلیبر سفر می کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار