خبر/

یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن قیر در کشور تولید شد/ هند و چین خریداران اصلی

1402/02/06 - 16:12 - کد خبر: 91174
پتروشیمی

نصر: مدیر عامل هلدینگ تاپیکو(شرکت سرمایه گذاری نفت،گاز و پتروشیمی تامین) گفت: سال گذشته در ۶ پالایشگاه کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن قیر تولید شد.

به گزارش نصر، مسعود اسم‌خانی چهارشنبه در حاشیه افتتاح چهار مخزن انباشت قیر در مجتمع پاسارگاد آبادان اظهارکرد: یک چهارم ظرفیت تولید قیر کشور در پالایشگاه پاسارگاد آبادان تولید شد که با افتتاح چهار مخزن جدید ظرفیت تولید و انباشت آن افزایش خواهد یافت.
وی مقصد بیشتر قیر صادراتی تولید شده در شرکت نفت پاسارگاد را کشورهای هند و چین اعلام کرد و افزود: قیر تولیدی شرکت پاسارگاد بدلیل کیفیت استاندارد در همه دنیا شناخته شده است و با اخذ گواهینامه EACH محصولات امکان صادرات محصول به کشورهای اروپایی نیز فراهم خواهد شد.
مدیرعامل هلدینگ تاپیکو گفت:یکی از اهداف هلدینگ تاپیکو صادرات و عرضه قیر به صورت مستقیم است زیرا با فروش مستقیم، ارزآوری برای کشور در پی خواهد داشت.
اسم‌خانی بیان کرد: در سال گذشته و با برنامه ریزی‌های انجام شده ۴۰ درصد به تولیدات قیر در کشور اضافه شد و سعی داریم در سال جاری تولیدات را ارتقا دهیم ضمن اینکه قرار است تولید در سال جاری به بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن افزایش یابد که با بهره‌برداری از چهار مخزن در شرکت پاسارگاد آبادان این اهدف محقق خواهد شد.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات شرکت نفت پاسارگاد آبادان عدم تطابق ظرفیت انباشت با میزان بارگیری در کشتی‌ها برای صادرات بود که این مشکل با بهره‌برداری از چهار مخزن جدید برطرف شد.
چهار مخزن انباشت قیر روز چهارشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارخانه شرکت نفت پاسارگاد آبادان افتتاح و بهره‌برداری شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار