خبر/

۲ طلا و ۲ نقره ایران در روز نخست قایقرانی قهرمانی آسیا

1402/02/06 - 12:18 - کد خبر: 91149
قایقرانی

نصر: ایران مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان آسیا و پاراکانو را با کسب دو مدال طلا و دو نقره آغاز کرد.

به گزارش نصر، مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان و پاراکانو آسیا از صبح امروز در سمرقند ازبکستان آغاز شد. ملی‌پوشان ایران در دو رقابت مقدماتی و یک فینال به مصاف حریفان رفتند که صاحب یک مدال طلا و دو نقره شدند. الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در کایاک دو نفره و شهلا بهروزی راد در پاراکانو طلایی های ایران بودند و ترنم اکبرزاده و مائده شورگشتی به مدال نقره رسیدند.
سایر قایقران های ایران نیز در روزهای آینده به رقابت می‌پردازند.
 
نتایج روز نخست نمایندگان ایران به ترتیب زیر است:
فینال کایاک دونفره ۵۰۰ متر زنان: الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در در رقابت با حریفانی از تاجیکستان، هند، قزاقستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۱:۴۸.۴۸۵ دقیقه بر سکوی آسیا ایستادند و صاحب مدال طلا شدند. در این رقابت پاروزنان تایلند و ازبکستان دوم و سوم شدند.
پاراکانو: شهلا بهروزی‌راد در KL۳ ۵۰۰ متر بانوان در رقابت با حریفانی از قزاقستان، دو حریف از هند و ازبکستان با زمان ۲:۲۲.۴۵۸ دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و قزاقستان دوم و سوم شدند.
 فینال کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر جوانان: ترنم اکبرزاده در رقابت با حریفانی از هند، ازبکستان، قرقیزستان، تایلند و قزاقستان پس از قایقران ازبکستان با زمان چهار دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۱۶۵ صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.
 فینال کانوی یک‌نفره ۵۰۰ متر زنان: مائده شورگشتی در در رقابت با حریفانی از قزاقستان، هند، تاجیکستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۲:۲۰۷۵۶ دقیقه پس از نماینده کشور میزبان دوم شد و مدال نقره کسب کرد. در این رقابت نماینده تایلند سوم شد.
کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر زیر ۲۳ سال: عباس حسینی در رقابت با حریفانی از قرقیزستان، قزاقستان، هند و هنگ‌کنگ با زمان سه دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۶۲۹ صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و مستقیما به فینال راه یافت.
کایاک دونفره ۱۰۰۰ متر جوانان: داریوش محمدی و علیرضا خمسه با رقبایی از قزاقستان، چین تایپه، تایلند و هنگ‌کنگ با زمان سه دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه در جایگاه نخست قرار گرفتند و به فینال صعود کردند.
کایاک یک نفره ۵۰۰ متر مردان: عباس حسینی در مقدماتی در رقابت با حریفانی از قرقیزستان، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین تایپه و تایلند با زمان ۱:۴۹.۹۷۴ دقیقه در جایگاه چهارم قرار گرفت و راهی نیمه نهایی شد.
پاراکانو: مسعود قیصری در گروه دوم KL۳ مردان با زمان ۲:۰۶.۵۲۱ دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و مستقیما به فینال راه پیدا کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار